سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/2/21
5:2 صبح

بایدهای ارتباط محرم و نامحرم

بدست دست نوشت در دسته

بررسی باید های ارتباط محرم و نامحرم در گفت و گو با مؤلف کتاب «بانوی سرآمد»؛

 

زن مسلمان، آیینه دار سیره اجتماعی فاطمه (س) باشد

گروه معارف- آمنه مستقیمی - یکی از مشکلاتی که امروز جوامع اسلامی را دچار چالش کرده و مانع از حضور اثرگذار زنان در عرصه‌های سیاسی- اجتماعی شده است، رعایت نشدن موازین شرعی در ارتباط محرم و نامحرم است،...


 به گونه‌ای که گاه اهداف والا تحت‌تأثیر این غفلت و بی‌توجهی‌ها قربانی می‌شوند. این در حالی است که اسلام برای روابط زنان و مردان، مهندسی بی‌مثالی را ترسیم کرده که زندگانی پیشوایان معصوم (ع) بهترین شاهد این مدعاست.
از این رو گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین محمدامین پورامینی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم و مؤلف کتاب «بانوی سرآمد» انجام داده‌ایم، که مشروح آن ارایه می‌شود:
***


نگاه اسلام به ارتباط محرم و نامحرم چگونه است و برای این مهم چه مهندسی را ارایه کرده است؟
- در رابطه با موضوع حفظ حقوق زنان و مسأله رعایت روابط محرم و نامحرم باید در مقدمه گفت که موقعیت و اثر حجاب چیست و اسلام چه راهکاری را برای حفظ سلامت شخصی زنان و سلامت اجتماع در نظر گرفته است؟
باید توجه داشت برنامه اسلام در این باره دو جنبه دارد، یکی جنبه بازدارندگی و دیگری حل قضیه.
در جنبه بازدارندگی، نبایدها از نگاه آغاز می‌شود، یعنی مردان باید از نگاه به نامحرم دوری کنند و از طرف دیگر زنان نیز حجاب خود را حفظ کنند و در این باره توصیه شده از شوخی با زنان نامحرم پرهیز کرده و با آنان دست ندهید، و این تأکید تا جایی است که گاه عدم رعایت آن می‌تواند به تعزیر نیز کشیده شود.
اما در مقابل این نبایدها، جنبه حل قضیه و بایدها دیده می‌شود و آنچه باید در نگاه اسلام واقع شود اصل ازدواج و ازدواج آسان و تشویق جوانان پسر و دختر به انجام این مهم است که در مجموع این بایدها و نبایدها در کنار یکدیگر به حفظ سلامت نسل جوان و امنیت اجتماعی می‌انجامد.
در آیه 31 سوره مبارکه نور درباره کیفیت حجاب آمده است: به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نگردانند مگر آنچه طبعاً از آن پیداست و باید روسرى خود را بر سینه خویش [فرو] اندازند...
بنابراین اصل حجاب ثابت شده و ضروری دین است و مطابق با فطرت آدمی است، حتی در جوامع غیراسلامی نوع بانوان از حجاب برخوردار بودند. در ایران پیش از اسلام و در آثار برجای مانده از آن دوران، یک مجسمه از بانوی ایرانی بدون حجاب نداریم، شما در آثار تاریخی تخت جمشید بنگرید، مجسمه ای از زن بی حجاب ایرانی می‌بینید؟ اینها همه نشان می‌دهد ملتها مطابق با فطرت و ادیان خود برخوردار از حجاب بوده اند و سلامت جامعه و کرامت زنان را این‌گونه حفظ کرده اند.
در دوره پهلوی ستم بزرگی با عنوان آزادی زن به بانوان شد، تنها زنان از کشف حجاب در دوران پهلوی اول متأثر نشدند، بلکه آثار مخرب آن در ابعاد گوناگون زندگی و حتی در ساختمان مسکونی نیز بروز یافت، خانه های بیرونی و اندرونی ما به ساختمانهای پر شیشه با آشپزخانه‌های اپن تبدیل شد.


دلیل تأکید اسلام بر رعایت روابط محرم و نامحرم از منظر فردی و اجتماعی چیست؟
- حفظ سلامت خانواده و جامعه از اهداف کلان و اصلی اسلام است و اگر محدودیتهایی در قالب بایدها و نبایدها و احکام شرعی داریم برای رعایت مصالح عمومی جامعه است، زیرا هیچ حکم شرعی بی‌دلیل و حکمت نیست.
بیان این نکته ضروری است که اسلام با اصل غریزه جنسی مخالف نیست، ولی در قالب بایدها و نبایدها و احکام شرع آن را تعدیل و کنترل نموده است، چون زمانی که غرایز لجام گسیخته گردد فساد و فحشا را در سطح جامعه گسترش می‌دهد، آنجاست که مسؤولیت پذیری به مسؤولیت گریزی تبدیل شده و بچه‌های خیابانی را تحویل جامعه می‌دهد. اسلام روابط جنسی را در قالب انجام عقد شرعی نظام مند و قانونمند تعریف کرده و حدود را مشخص می‌کند که نتیجه آن استوارسازی نظام خانواده و حاکمیت مهر و محبت و عشق در خانواده و تربیت فرزندان شایسته شده و مسؤولیتها پذیرفته می‌شود. از این رو، نگاه اسلام به زنان نگاهی کلان و والا است، زیرا نیمی از پیکره جامعه زنان هستند و اگر موقعیت زنان و مردان تغییر یابد متأسفانه به سرنوشت غرب و از هم گسیختگی خانواده‌ها دچار می‌شویم.

حضور زنان درعرصه‌های سیاسی و اقتصادی با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) در کنار رعایت این حریم امکان دارد؟
- معرفی حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی بشریت نیازمند شناخت ایشان است تا بتوان از عملکرد آن حضرت الگوبرداری کرده و سبک زندگی خویش را بر اساس آن طراحی کنیم.
حضرت دارای ابعاد شخصیتی و اجتماعی اثرگذار است، در جنبه فردی بحث عبادت، موقعیت علمی، اخلاق والا، مطرح است و در بعد سیاسی که در فاصله کم زندگی پس از رحلت پیامبر (ص) است، ایشان پرچمدار مبارزه با ستمگران بودند. موضعگیری صریح ایشان در مهمترین مسایل سیاسی مهمترین الگوی همه ما در این عرصه است. حضرت زهرا (س) با حفظ موقعیت بانویی برتر و با رعایت حجاب کامل در جامعه و عرصه سیاست حضور یافتند و با به‌کارگیری قدرت علمی خود و قدرت بیان در بالاترین سطح موضع گیری علنی تأثیرگذار داشتند که بازتاب آن برای همیشه تاریخ است.
حجاب آن بزرگوار چنان بود که در کتابهای تاریخی و روایی ما آمده است که وقتی می‌خواست برای سخنرانی و ایراد خطبه فدکیه به مسجد رسول خدا (ص) رود «خمار» (روسری ومقنعه) را بست و جلباب (چادر ) بر سر نهاد. ورود به مسجد با این کیفیت و ایراد آن خطبه تاریخی و احقاق حق ایشان که اصل حکومت را به چالش کشانده و بحث امامت را مطرح کردند، ثابت کرد رهبری جامعه اسلامی باید به دین و دنیای مردم توجه داشته و در رده بالای علمی باشد نه اینکه با جعل حدیث، میراث نبوی را انکار کند.
به عبارت بهتر، بحث فدک تابلویی است برای مبارزه سیاسی ایشان با ظلم؛ آن حضور سیاسی در جامعه با آن رعایت احکام و حدود الهی و موضعگیری محکم و خطبه خوانی در مسجدالنبی در آن شرایط حساس شاید از حضرت امیرالمومنین (ع) نیز ممکن نبود، ایشان توانست زمینه موضعگیری و سخنرانی آینده حضرت زینب (س) در کوفه و دمشق را فراهم کند، زیرا ایشان در مهمترین موضوع سیاسی یعنی ولایت و رهبری قد علم کردند و پس از ایشان زنان برجسته در تاریخ اسلام نیز همین گونه بودند. اما باوجود همه این ارزشها، ما کوتاهی کرده و حضرت صدیقه (س) را آنچنان که باید نشناخته‌ایم وگرنه همچون ایشان به گونه‌ای رفتار می‌کردیم که سخن و رفتارمان به گونه دیگر می‌بود.

سبک زندگی فاطمی برای حضور اجتماعی در سایه‌ای امن و بدون حاشیه چه مؤلفه‌هایی را معرفی می‌کند؟
- باید توجه داشت برخی مسایل با توجه به شرایط زمانی و مکانی قهرا تغییر می‌یابد، اما حفظ حدود شرعی بویژه در روابط محرم و نامحرم، رعایت حجاب و... از جمله مسایلی است که به دلیل ضروری دین بودن و تطابق با فطرت بشر امکان کم و یا زیاد شدن ندارند، نباید گناه را سبک انگاشت و بگوییم  نشان دادن ویا دیدن چند تار مو اشکال ندارد!
حضور در فضای سیاسی و اجتماعی مانعی برای حجاب به شمار نمی‌رود، تنها با رعایت این حدود است که می‌توان نشان داد چگونه یک بانوی مسلمان با حفظ ارزشها می‌تواند در عرصه‌های سیاسی اجتماعی اثرگذار باشد.

 

 


92/2/11
12:36 صبح

حضرت فاطمه(س) در میان پنج تن آل عبا چون نگینی است که محوریتی خاص

بدست دست نوشت در دسته فاطمه زهرا

حجت‌الاسلام پورامینی، کارشناس تاریخ اسلام در گفتگو با «نسیم»: حضرت فاطمه(س) در میان پنج تن آل عبا چون نگینی است که محوریتی خاص دارد/ بر طبق راوایات اسلامی، حضرت زهرا(س) هدف خلقت است که از چرخه مستمر عبادت پدید آمده است/ میلاد ام‌الائمه(ع) عامل امان اهل زمین شد

این استاد کلام مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی در ادامه به خبرنگار «نسیم»، گفت:
- برای فهم این حقیقت که فاطمه زهرا(س) هدف خلقت است ابتدا لازم است که بدانیم هدف غایی آفرینش چیست؟ آفرینش جهان بی هدف نیست چرا که از خداوند حکیم صادر شده است. اساس آفرینش بر حکمت خداوندی استوار است؛ بدان معنا که خداوند کار عبث و بیهوده انجام نمی دهد و در خلقت جهان غرض و هدفی وجود دارد.
- در جهان پهناور می توان انسان را گل سرسبد خلقت برشمرد. انسان با خصوصیات خاصی که دارد از جمله قوه عقل نسبت به سایر موجودات برتری دارد و قدرت استفاده و به کارگیری سایر موجودات جهان هستی را دارد.
- هدف اصلی وغایت نهایی آفرینش پدید آمدن موجودی است که از چرخه مستمر عبادت به دست می آید خداوند در آیه 56 سوره مبارک ذاریات می فرماید که جن و انس را خلق نکردم جز برای عبادت کردن من ؛ یعنی هدف خلقت را عبادت کردن خداوند معرفی کرد. آیا خداوند احتیاج به عبادت ما دارد؟ یا هدف چیز دیگری است؟ عبادت برنامه ای مهم است اما آنچه مهم تر است نتیجه ای است که از عبادت حاصل می شود و نتیجه عبادت را می توان به وجود آمدن انسان کامل دانست. انسان کاملی که نتیجه کمالش رسیدن به ذات باری تعالی است.
- شخص رسول خدا و پس از ایشان امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا(س) در اوج این قله ایستاده اند؛ به دیگر معنا خلقت جهان هستی هدفی دارد که آن عبادت کردن خداوند است و مقصود از این عبادت به دست آمدن وجود انسان کاملی است که کسی غیر از اهل بیت و معصومین نیستند.
- در تأویل آیات شریفه 19 تا 22 سوره الرحمن آمده است که منظور از دو دریایی که به هم می رسند و باهم مخلوط نمی شوند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) هستند، و مراد از برزخ و حد فاصل بین آن دو پیامبر اکرم(ص) است و منظور از لولو مرجان وجود مبارک امام حسن و حسین(ع) است. بنا بر این وجود مبارک حضرت زهرا(س) مانند دریایی بی کران است که شناخت ایشان با نگاه کوتاه بشری امکان پذیر نیست.
- پیامبر اکرم(ص) می فرماید «علی منی و انا من علی» و «حسین منی و انا من حسین» یکی از معانی که از این حدیث استفاده می شود آن است که همه این بزرگواران نور واحد هستند و هرکدام قسمتی از همان نور واحد هستند؛ بنابر این نور اهل بیت یکی است و تفاوتی میان این انوار از این جهت نیست. البته ختم نبوت با رسول اسلام (ص) صورت پذیرفت، وامیرمؤمنان سید اوصیاء و فاطمه زهرا معصومه بزرگ و مادر همه امامان است. پنج تن آل عبا هدف غایی ونتیجه خلقت هستی هستند به گونه ای که فرمود: «لولاک لما خلقت الأفلاک» ، و«لولا الامام لساخت الأرض بأهلها»، و یا به تعبیر برخی بزرگان: اگر آنان نبودند خداوند آسمان و زمین، بهشت وجهنم؛ آدم وحوا، فرشتگان وسایر آفریده ها را نمی آفرید، ودر بین این پنج تن فاطمه زهرا مثل نگینی می درخشد که محوریت خاص یافته است.

http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=523626

 


92/2/6
10:51 صبح

نشست علمی پژوهشی با عنوان رقیه بنت الحسین (ع)

بدست دست نوشت در دسته رقیه بنت الحسین

نشست علمی پژوهشی با عنوان "رقیه بنت الحسین" علیهما السلام شب چهارشنبه هجدهم بهمن ماه 91در سالن کنفرانس امام خمینی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام توسط مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی برگزار شد.

http://ups.night-skin.com/up-92-02/Copy-2-of-8.bmp


نشست علمی پژوهشی  با عنوان «رقیه بنت الحسین علیهما السلام» شب چهارشنبه هجدهم بهمن ماه 91 در سالن کنفرانس امام خمینی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام توسط مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی برگزار شد.


در این جلسه ابتدا حجة الاسلام والمسلمین دکتر حبیبی تبار ریاست محترم مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی سخنرانی نمودند و ضمن خوش‌آمدگویی به طلاب و فضلا و محققین حاضر در جلسه جبنه هایی از لزوم برگزاری چنین  کنفرانسی را بیان و اظهار داشتند در حالیکه متأسفانه برخی بدون در نظر گرفتن جنبه های علمی و تاریخی به گسترش چنین شبهاتی در جامعه و خصوصاً در میان جوانان ناخواسته کمک کرده اند، ایجاد یک بستر مناسب توسط این مرکز برای پاسخگویی به شبهات متعدد دشمنان اسلام و تشیع را یک اقدام  بسیار ارزشمند در عرصه تحقیق و پژوهش جهت کلیه محققین و اندیشمندان برشمردند و از طلاب و فضلاء محترم حوزه برای فعالیت در اینگونه مباحث دعوت بعمل آوردند.


سپس حجة الاسلام والمسلمین محمدامین پورامینی، استاد کلام مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی ارائه دهنده این کنفرانس، با اشاره به این که شبهه های فراوانی در مورد وجود حضرت رقیه سلام الله علیها دختر امام حسین علیه السلام مطرح شده است، گفت: تاکنون چندین نوشته به زبان فارسی و عربی پیرامون حضرت رقیه سلام الله علیها نوشته و تلاش کرده ایم آنچه که به عنوان شبهه و سؤال و شبهه پیرامون حضرت آمده را پاسخ دهیم که اخیرا به سند و منبع ارزشمندی دست پیدا کره ایم که این شبهات را پاسخ می دهد.


ایشان بیان داشتند: کتاب "کامل بهایی" از کتبی است که به عنوان قدیمی ترین منبع در این زمینه یاد شده است و این کتاب اثر شیخ عمادالدین حسن بن علی بن محمد بن علی طبری آملی هم عصر خواجه نصیرالدین طوسی است، او در کتاب خود مطلبی را به نقل از کتاب "حاویه" آورده است.


استاد کلام مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی اظهار داشتند: عمادالدین طبری می نویسد «در "حاویه" آمده که زنان خاندان نبوت در حالت اسیری، حال مردانی که در کربلا شهید شده بودند بر پسران و دختران ایشان پوشیده می داشتند و هر کودکی را وعده ها می دادند که پدر تو به فلان سفر رفته است، باز می آید؛ تا ایشان را به خانه یزید آوردند دخترکی بود چهار ساله، شبی از خواب بیدار شد و گفت پدر من حسین کجاست؛ زنان و کودکان جمله به گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست، صدا به یزید رسید دستور داد سر پدر او را برای او ببرند و وقتی این کار را انجام دادند دخترک ترسید و رنجور شد و در آن چند روز جان به حق تسلیم کرد».


ایشان ادامه دادند: از نقل طبری استفاده می شود که امام حسین علیه السلام دختری چهار ساله داشته که در فراق پدر در شام پرپر شده است ولی اسمی از او به میان نیامده است، تاریخ نگارانی همچون ملاحسین کاشفی سبزواری، شیخ فخرالدین طریحی نجفی، سید محمد علی شاه عبدالعظیمی، شیخ عباس قمی، شیخ محمدمهدی حائری مازندرانی و شیخ محمدهاشم بن محمد علی خراسانی نیز در کتاب های خود شرح حال این بانو را با برخی اضافات و اختلاف اندکی چنین ذکر کرده اند.


حجت الاسلام والمسلمین پور امینی با بیان این که برخی از تاریخ نگاران نام دختر امام حسین علیه السلام را «رقیه» علیها سلام ذکر کرده اند، گفت: "شیخ محمد هاشم خراسانی" در کتاب خود در ضمن شمارش بانوان اسیر کربلا می گوید«آن دختری است که در خرابه شام  از دنیا رحلت فرموده و شاید اسم شریفش رقیه باشد و از صبایای خود حضرت سیدالشهدا علیه السلام بوده چون مزاری که در خرابه شام است، منسوب است به این مخدره و معروف است به مزار«الست رقیه».


ایشان خاطرنشان کردند: سید محمدعلی شاه عبدالعظمی در "الایقاد" آورده است « امام حسین علیه السلام را دختری بود کودک که مورد علاقه وی بود و او نیز به پدر عشق می ورزید، گفته شده است که نام وی رقیه و عمر وی سه سال بود، او که با اسیران در شام به سر می برد در فراق پدر شبانه روز گریه می کرد و به او می گفتند پدرت در سفر است، تا آنگاه که شبی او را در خواب دید وقتی که بیدار شد به گریه شدیدی افتاد و دیگران را نیز به گریه انداخت تا جایی که صدا به یزید رسید و او علت را جویا شد و در پاسخ دستور داد سر پدر او را برایش ببرند و این کار را انجام دادند و در طبقی سر امام حسین علیه السلام را برای این دختر آوردند، دختر وقتی فهمید سر داخل طبق متعلق به پدرش است سر را برداشت و به سینه اش چسباند و با او به درد دل پرداخت و بعد از مدتی لب های خود را بر لب های پدر نهاد و گریه سر داد تا از حال رفت وقتی او را تکان دادند دیدند که قالب تهی کرده و جان به جان آفرین تسلیم کرده است»، این جریان به همین شکل بر سر زبان هاست.


عضو شورای مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی گفت: همین مطلب و مضمون را "شیخ طریحی" و به نقل از او "شیخ مهدی مازندرانی" نیز در کتب خود آوده اند.


امام حسین علیه السلام چند دختر داشت؟

وی افزود: سؤالی مطرح است که امام حسین علیه السلام چند دختر داشت، که در این مورد سه قول مطرح است، شیخ مفید می گوید دو دختر به نام فاطمه و سکینه که عده ای هم با نظر او موافقت کرده اند، برخی از کتب سه دختر را برای امام حسین علیه السلام ذکر کرده اند که یکی از آنها طبری است که می نویسد دختران امام حسین علیه السلام  سه دختر به نام های زینب، سکینه و فاطمه بوده اند که ابن شهرآشوب، خصیبی، ابن خشاب و شیخ محمد الصبان نیز چنین آورده اند.


حجت الاسلام پورامینی در ادامه تصریح کرد: برخی هم برای امام حسین علیه السلام  چهار دختر را ذکر کرده اند، شیخ کمال الدین محمد بن طلحه شافعی در کتاب "مطالب السؤول فی مناقب آل الرسول" به وجود چهار دختر برای آن حضرت تصریح کرده است و حتی بر آن ادعای شهرت نیز کرده است، او می نویسد: «آن حضرت دارای ده فرزند پسر و دختر بود که شش تن ایشان پسر و چهار تن دختر بودند، پسران شامل علی اکبر، علی ?وسط، علی اصغر، محمد، عبدالله و جعفر بوده اند و نام دختران زینب، سکینه و فاطمه بوده و نام دختر چهارم حضرت مجهول مانده است که ابن صباغ مالکی، شیخ کمال الدین بن طلحه و عده ای از بزرگان همچون علامه اربلی نیز این قول را صحیح دانسته و رد نکرده اند».


آیا امام حسین علیه السلام  دختری به نام رقیه داشته است؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امام حسین علیه السلام دختری به نام رقیه داشته است، اظهار داشت: وقتی دختران حضرت به دو نفر منحصر نیست و چهار نفر به نام های زینب، سکینه و فاطمه ذکر شده احتمال بسیار قوی وجود دارد که نفر چهارم حضرت رقیه(سلام الله علیها) باشد. بنابراین از نظر تاریخی برای انکار وجهی ندارد.


http://ups.night-skin.com/up-92-02/Copy-2-of-0.bmp

از آن مهم تر وقایع مستمر تاریخی نیز گویای ان است که در این قبر شریف دختری از اهل بیت حسینی(علیه السلام) مدفون است و قضیه آب گرفتگی قبر و شکافتن قبر مطهر و یافتن بدن سالم از مشهورات تاریخی شام است که نزد شیعه و سنی شام معروف است و حتی شبلنجی نیز آن را در نورالابصار آورده است و از عالمان شیعه فقیهان بزرگی چون ملاهاشم خراسانی در منتخب التواریخ و سیدمیرزا هادی خراسانی در کتاب کرامات خود آورده اند، شهرت مکان با ملاحظه بر کوشش بی امان دشمن در خاموش ساختن نور حسینی کاشف از صحت مطلب است، امروزه در قلب کشور بنی امیه چراغ رقیه بنت الحسین علیه السلام روشن است و خبری از ستم پیشگانی چون معاویه و یزید جز لعن و نفرین بر آنها نیست.


ایشان با اشاره به این که بزرگانی به وجود حضرت رقیه سلام الله علیها به عنوان دختر امام حسین علیه السلام  تصریح کرده اند، گفت: ابوالحسن علی بن ابی القاسم بن زید بیهقی معروف به ابن فندق که علما از او به عنوان علامه، عالم متبحر، فاضل، متکلم، جلیل، مدرس، خطیب، قاضی، موالی اهل بیت علیهم السلام و امامی یاد کرده اند در کتاب "لباب الانساب و القاب و الاعقاب" آورده است: «سادات حسینی از فرزندان حسین بن علی علیه السلام هستند، از فرزندان او کسی جز زین العابدین ، فاطمه، سکینه و رقیه علیهم السلام باقی نماند، پس فرزندان حسین علیه السلام از طرف پدر از نسل زین العابدین علیه السلام هستند.

http://www.markazfeqhi.ir/doctrines/news/5062/
توضیح: متن کامل سخنرانی ایشان پیاده وپخش خواهد شد.

92/2/2
2:23 صبح

برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر تطبیقی قرآن کریم

بدست دست نوشت در دسته گزارش، آیه مباهله، سخنرانی

برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر تطبیقی قرآن کریم در زیرکوه

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زیرکوه از برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر تطبیقی قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، به نقل از رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زیرکوه، حجت الاسلام مهدی ملاکی مسئول اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه با اعلام این خبر اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با همکاری حوزه علمیه ثامن الائمه (ع) و با حضور حجت الاسلام پورامینی و جمعی از علمای شیعه و اهل سنت زیرکوه در محل حوزه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد برگزار شد.

وی افزود: حجت الاسلام پورامینی در این جلسه به تفسیر آیات مباهله و سوره انعام پرداخت.

حجت الاسلام پورامینی در ادامه با استناد به آیه 9 سوره حجر که می فرماید: بى ‏تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کرده‏ ایم و قطعاً نگهبان آن خواهیم بود، افزود: خداوند حافظ قرآن کریم است و آن را از هر گونه تحریفی مصون داشته است.

لازم به ذکر است: این کارگاه آموزشی روز سه شنبه 27 فروردین 92 به مدت 2 ساعت برگزار شد.

یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 10:49

http://www.ido.ir/n.aspx?n=13920201075


92/1/30
1:37 عصر

مجلس فاطمیه

بدست دست نوشت در دسته

دوشنبه, 26 فروردین 1392 ساعت 08:31
  • اختصاصی نسیم قاین/حجت الاسلام پورامینی:

درشب وروزشهادت دخت نبی اکرم(ص)قاینات اشک ماتم ریخت.

 

فاطمه ام الائمه است اگرچه پیغمبرنیست ولی معصوم است وحجت خدا./ رسول خدا: بادیدن فاطمه بوی بهشت راحس می کنم.

به گزارش نسیم قاین مراسم زیارت حضرت فاطمه زهرا(س)درمساجدوحسینیه های شهرقاین درروزشهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)برگزارگردید.دریکی ازاین مراسم که درحوزه علمیه قائم آل محمد(ص)به همت ستادنمازجمعه،هیئت امنای مسجدجامع وحوزه علمیه سفیران هدایت برگزارگردید حجت الاسلام پورامینی ازاساتیدحوزه علمیه قم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)گفت:فاطمه زهرارابه نام شهیدولایت می شناسیم منتهی محوریت فاطمه زهرارانبایستی فراموش کنیم.فاطمه ام الائمه است.گرچه پیغمبرنیست،گرچه امام نیست،اما حجت خداست,معصومه است ازافرادآیه تطهیراست.مصداق این آیه پنج تن آل عباهستند.فاطمه زهراازمصادیق این حدیث معروف است که شیعه وسنی نقل کرده اند. درادامه وی گفت:پیغمبر(ص)بادیدن فاطمه می گویدمن بوی بهشت راحس می کنم.حضرت محمد(ص)مگرچه ازمردم می خواستندبجزمودت ودوستی اهل بیت اماآیااین مودت ودوستی بعدازرحلت حضرت محمد(ص)ادامه داشت؟!!!!! درآن زمان به دستورخداتمام خانه هایی که درهایشان به سمت مسجدبازمی شدرابستندویک دررابازگذاشتند این درتنهایک باب چوبی نیست .این بابی است که پیامبرفرمودانامدینه العلم وعلی بابها .اگرمی خواهیدواردحریم نبوت شویدازدرولایت واردشوید.ازراه ولایت وازراه علی بن ابیطالب می توانیدبه راه دین برسید.پیامبرسومین چیزی که گفتند:این بودکه من 2چیزگرانبهارادربین شمامی گذارم یکی قرآن ودیگری عترت واهل بیتم.امامگراینهاحرمت اهل بیت راهم نگه داشتند؟!!!!!حتی فرزندان فاطمه پیکزپاک مادرشان راشبانه غسل دادندوکفن کردند.آیااین حرمت شکنی به فاطمه زهرانیست. این فاطمه همان فدایی است که پیغمبرمی فرمایدجان من پیغمبرفدایش باد.درپایان پس ازصرف صبحانه شرکت کنندگان دراین مراسم  درتشییع وتدفین فرزندان گمنام فاطمه حضوریافتندومودت ودوستی خورابه مادران شهیدان فاطمه زهرا(س)نشان دادند.

http://www.nasimqaen.ir/index.php/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%AA/item/890-%D8%AF%D8%B1%D8%B4%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%AF%D8%AE%D8%AA-%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%85%28%D8%B5%29%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B4%DA%A9-%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%85-%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA.html


92/1/30
1:32 عصر

فاطمیه در قاین

بدست دست نوشت در دسته گزارش

حضرت صدیقه طاهره درواقع ام الائمه والگوی تمام زنان جهان وپاره تن رسول ا... است./ سوگواره یاس نبوی درشب شهادت حضرت زهرا(س)درمساجدقاین برگزارخواهدشد.

حجت الاسلام علی پورمسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرقاین درگفتگوباخبرنگارنسیم قاین ضمن  عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت:حضرت صدیقه طاهره درواقع ام الائمه والگوی تمام زنان جهان وپاره تن رسول ا... است.وی بااشاره به برنامه های اجراشده دردهه اول فاطمیه گفت بنابرسخن مقام معظم رهبری درسال92که فرمودنددهه فاطمیه دراواسط فروردین قرارگرفته واحترام آن برهمه مالازم است ,سازمان تبلیغات قاین نیزاین سخن رادردهه فاطمیه درتمام میادین شهرنصب وحدود50جلسه درشان حضرت فاطمه زهرا(س)دردهه اول برگزارنمود.

وی درادامه برنامه های دهه دوم راباحضور2نفرازسخنرانان محوری وکشوری به شرح ذیل اعلام نمود:
- برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه طلاب وروحانیون باحضورحجت الاسلام پورامینی باتخصص فِرَق ومذاهب
- برگزاری مجالس عزاداری درمساجدشهروبخصوص درمسجدجامع باحضورحجت الاسلام عزیزی
- حضورهیئات مذهبی درروزشهادت حضرت زهرا(س)درسطح شهروبرگزاری مراسم سینه زنی
- تجمع هیئات مذهبی درروزشهادت حضرت زهرا(س)درمزارفرخ آبادهمزمان باتشییع جنازه شهدای گمنام
- برگزاری سوگواره یاس نبوی درشب شهادت حضرت زهرادرتمام مساجد
- توزیع 500پرچم فاطمی دربین تاکسیرانی واتوبوسهای شهری
- نصب 250پلاکارفاطمی درسطح شهروجاده اصلی
وی درپایان گفت:امام خامنه ای(مدظله العالی)پیرامون انتخابات حجت رابرهمه ماتمام کردندوباتوجه به شعارسال انتخابات مظهراقتدارحماسه سیاسی وحماسه ملی درکشوراست ودرواقع همه ماموظفیم وتکلیف داریم که درانتخابات شرکت کنیم ومردم راتشویق وترقیب به شرکت درانتخابات نماییم.

http://www.nasimqaen.ir/index.php/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%AA/item/790-%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%DB%8C-%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B4%DB%8C%DB%8C%D8%B9-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%B1%D8%AE-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

 


92/1/29
4:10 عصر

مجلس عزای فاطمیه در قاین

بدست دست نوشت در دسته

نویسنده: معاونت تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت قاین سید محمد علی شفیعی - سه‌شنبه 27 فروردین 1392

مراسم ویژه صبح شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها با قرائت زیارت آن حضرت و با حضور گسترده مردم قاین در حوزه علمیه عالم آل محمد علیه السلام (سفیران هدایت) برگزار گردید .

در این مراسم که اقشار مختلف مردم  حضور داشتند ابتدا آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد.

آنگاه مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت از حضور مردم در این جلسه تشکر نمود.

 سپس زیارت حضرت فاطمه زهراء  سلام الله علیها توسط  طلبه گرامی آقای رجب زاده  قرائت شد .

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین حاجی آقای پور امینی (از مدرسین حوزه علمیه قم ) سخنرانی نمود .

آنگاه با نوحه خوانی یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام در عزای حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم سینه زنی انجام شد.

در پایان مراسم خدمتگذاران حضرت زهراء سلام الله علیها افتخار میزبانی عزاداران را به صرف صبحانه  داشتند .

 

http://safiraneghaen.persianblog.ir/post/65

 

 


92/1/29
4:9 عصر

مجلس عزای فاطمیه در استند قاین

بدست دست نوشت در دسته

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زیرکوه از برگزاری مراسم محوری عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای استند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، به نقل از رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زیرکوه، مراسم عزاداری ویژه شهادت حضرت زهرا (س) با حضور هیئات مذهبی روستا در ظهر شهادت برگزار شد.

حجت الاسلام پور امینی سخنران این مراسم گفت: فاطمیه تنها متعلق به شیعه نیست، بلکه به هر کس که ایمان به قرآن و سنت رسول‏الله دارد، تعلق دارد.

وی افزود: همه خصوصیاتی که باید زن نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه (س) داشت و به عبارت دیگر حضرت فاطمه(س) الگوی زن نمونه از دیدگاه اسلام و قرآن است و زنان باید آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.

از دیگر برنامه های این مراسم مرثیه خوانی توسط مداحان اهل بیت علیهم السلام بود.

http://www.ido.ir/n.aspx?n=13920127115



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >