سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/8
10:27 عصر

در حرم نبوی

بدست دست نوشت در دسته

در حرم نبوی

محمدامین پورامینی

 

ایام عمره بود، حرم رسول خدا (ص) خلوت بود، پس از انجام زیارت در روضه منوره به سمت مقابل صورت پیامبر خدا (ص) آمدم ، این جا را بسیار دوست دارم ، چون خلوت بود ومانعی در کار نبود ایستادم، مشغول دعا وتوجه به رسول رحمت بودم، پس از چند دقیقه حرکت کردم تا از سمت باب البقیع به هتل روم که ناگاه یکی از افراد به اصطلاح امر بمعروف که تکیه به حجره نبوی کرده بود رو به من کرد وگفت: من از تو سؤالی دارم!

گفتم: اینجا که نمی شود، برویم پای دیوار بنشینیم، در خدمتم!

گفت: نه! اینجا مأموریت دارم، سرپا همینجا سؤال میکنم.

گفتم: بفرمایید.

گفت: از وقتی که اینجا ایستاده بودی من مراقبت بودم، تو رسول خدا (ص) را زیارت کردی وبر او درود وسلام فرستادی، ولی چرا فقط به رسول خدا (ص) سلام میفرستی وبر ابوبکر وعمر درود نمی فرستی؟ همه شما اینگونه اید، چرا؟

گفتم: اولا: چه کسی به تو این مأموریت را داده است که بر حال مسلمین تجسس کنی تا بفهمی چه کسی بر چه فردی سلام میفرستد ویا نمی فرستد؟ جواب بده (این را طلبکارانه مطرح کردم که خیلی زود دستپاچه شد).

دوم: مسلمانان آزادند که بر هر کس که بخواهند سلام کنند، ویا نکنند، چه کسی به تو مأموریت داده است که از آنان بخاطر سلام نکردن به کسی بازجویی کنی؟!

سوم: اینهایی که تو می گویی مرده اند، ومرده که نمی شنود، پس کسی که نمی شنود برای چه به او سلام کنم، خدا میفرماید:(( انک لا تسمع الموتی ولا تسمع الصم الدعاء اذا ولوا مدبرین))( سوره النمل/80)

(البتّه تو مردگان را شنوا نمى‏گردانى، و این ندا را به کران- چون پشت بگردانند- نمى‏توانى بشنوانى).  

وهابیان به این آیه برای نفی شفاعت خواهی وحاجت طلبی نزد قبور مطهر امامان (علیهم السلام)  زیاد تمسک می کنند وحال آنکه آیه مربوط به کافران است که چون مردگان وکران ناشنوایند؛ وبا زبان استعاره ایمان ناپذیری ایشان را می رساند، وربطی به ادعای باطل وهابیان ندارد، ولی آنان از فهم دقایق ولطایف قرآنی وعمق معارف دین ناتوانند؛ ولی از آنجایی که از این آیه زیاد استفاده می کنند ما نیز بمقتضای الزام خصم به همین آیه در همین مورد استناد کردیم. خلاصه آنکه ابوبکر وعمر مرده اند، ومرده که چیزی نمی شنود، پس چرا سلام کنم؟

سر پایین انداخت، پس از درنگی کوتاه سربلند کرد وگفت: پس چرا بر رسول خدا (ص) درود میفرستید؟

گفتم:  این را دیگر خدا گفته وخواسته است: ((ان الله وملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه وسلموا تسلیما))(احزاب/56)

(خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى‏فرستند. اى کسانى که ایمان آورده‏اید، بر او درود فرستید و به فرمانش بخوبى گردن نهید).

اینجا که رسید دیگر دم فروبست وسخنی نگفت.


87/2/6
2:7 صبح

دعوت به مناظره

بدست دست نوشت در دسته

آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی علمای اهل سنت را به مناظره فراخواند
آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی علمای اهل سنت را به مناظره علمی، فقهی و اصولی فراخواند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی روز دوشنبه در درس خارج اصول فقه در مسجداعظم قم، علمای اهل سنت را جهت مناظره علمی فقهی و اصولی و اثبات جامعیت فقهی و اصولی شیعه فراخواند.

معظم‌له افزودند: آماده‌ایم اعلم علمای آنها در این مسجد بیایند تا این مدعا را در فقه و اصول به آنها ثابت کنیم.

ایشان در مقایسه کتب فقه و اصول شیعه با کتب اهل سنت بیان کردند: وقتی نسبت کتابی مثل کتاب شیخ انصاری(ره) با بالاترین کتابی که در آن فرقه نوشته شده را می‌سنجیم، متوجه می‌شویم که تفاوتشان از کف این مسجد تا سقف آن است.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه تصریح کردند: همه عامه، در فقه و اصولشان در کلاس ابتدایی فقه و اصول مذهب شیعه هستند.

این مرجع تقلید به مظلومیت مذهب شیعه در طول تاریخ اشاره کرده و گفتند: مذهب شیعه در اثر جهل ما مظلوم است و وقتی کسی به کنه فقه و اصول برسد این مطلب را به دست خواهد آورد.

آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی با استناد به فرمایش امیرالمومنین(ع) تصریح کردند: شخصی به امیرالمومنین(ع) گفت: وامظلمتا و حضرت در پاسخ فرمودند، اگر به تو یک ظلم شده، اما به من به اندازه سنگ و کلوخ روی کره زمین ظلم و تعدی شده است.

این مرجع تقلید ضمن در خواست از طلاب برای رفع مظلومیت از چهره ائمه اطهار(ع) بیان داشتند: هم شهادت ائمه اطهار(ع) و هم فقه‌شان و هم معارفشان و هم روایاتشان مظلوم است.

ایشان افزودند: وظیفه شما در این زمان این است که در این مذهب و اصول و فروع آن قوی شوید تا بتوانید با قدرت علمی این مظلومیت را رفع کنید.

http://www.hawzahnews.com/showdata.aspx?dataid=4906


87/2/2
6:34 عصر

نویسنده ای پرتلاش

بدست دست نوشت در دسته

     
 
 نویسنده پر تلاش آقای سید سلمان آل طعمه آثار قلمی زیادی در کربلا شناسی دارد که بی تردید کم نظیر است، وعمده کسانی که در این وادی قلم زده اند از کتاب (تراث کربلا‌ء) او بهره برده اند، آخرین دست نوشته او (مشاهیر المدفونین فی کربلاء) است که در بردارنده بیوگرافی 480 نفر از شخصیتهایی است که در خاک پاک کربلا دفن گشته اند،  این نوشته چاپ نشده را در قم نشانم داد، کاری نو وجالب بود. 

87/1/30
1:18 عصر

نقش زمان ومکان در اجتهاد

بدست دست نوشت در دسته

 


عنوان: کتاب - مجموعه آثار کنگره بررسی مبانی فقهی امام خمینی (س) « نقش زمان و مکان در اجتهاد» ج 1 : اجتهاد و زمان و مکان 1
دسته: مجموعه مقالات در زمینه آراء و اندیشه و شخصیت امام خمینی (س)
کد شناسایی: 0
کد ISBN: 0
مولف/نویسنده: مجموعه مقالات
مترجم:
ناشر: موسسه
چاپ: چاپ اول، زمستان 74، 3000 نسخه
تعداد صفحه: 436 صفحه
قیمت: 13000 ریال
توضیحات:
کنگره بررسی مبانی فقهی امام خمینی (س) سال 74 برگزار گردید مقالات برگزیده این کنگره شامل :اجتهاد و تحول ( مسعود آقایی )/ پویایی فقه اسلام ( حبیب الله احمدی ) / اجتهاد و نقش زمان و مکان ( محمد حسین احمدی فقیه یزدی ) / همسویی فقه با تحولات و نیازهای جامعه ( مصطفی اشرفی شاهرودی ) / فلسفه الزمان و المکان فی الادلة الشرعیة و الاصول العلمیة ( زهیر الأعرجی )/ نگاه دین به تحولات ناشی از شرایط زمانی و مکانی ( محمد رضا امین زاده ) / نقش زمان و مکان در اجتهاد ( علیرضا انصاری ) / مبانی فقهی نقش زمان و مکان در اجتهاد ( اسدالله بیات )/دور الزمان و المکان علی ضوء السنة و السیرة ( محمد امین الامینی ( پور امینی ) / ضرورت تحول اجتهاد در عرصه استنباط ( محمد ابراهیم جناتی )/ نقش زمان و مکان در اجتهاد ( روح الله حسینیان قمی )
ضمائم: ندارد
http://www.imam-khomeini-isf.com/library/library.php?b=58

87/1/20
5:49 عصر

تفسیر موضوعی

بدست دست نوشت در دسته

یکشنبه 18 فروردین 1387 20:10:36             شماره‌ خبر :237034
برگزاری تفسیر موضوعی قرآن با عنوان «رسول اعظم(ص) در قرآن کریم» در دمشق

گروه فعالیت‌های قرآنی: دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) در منطقه سیده زینب(س) دمشق تفسیر موضوعی قرآن با عنوان «رسول اعظم(ص) در قرآن کریم» را در این شهر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه سوریه، این دوره تفسیری همزمان با ماه ربیع ا‌لاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در حوزه فقه ائمه اطهار دمشق، وابسته به دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) در این شهر برگزار می‌شود.

تدریس مرحله اول این دوره تفسیری را که از اول ماه ربیع آغاز شده بود، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدامین پور‌امینی»، یکی از مفسران قرآن برعهده داشت.

گفتنی است تدریس مرحله جدید این دوره تفسیری را حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجعفر طبسی»، مدیر حوزه فقه ائمه اطهار دمشق به‌عهده دارد.

http://iqna.ir/syria/news_detail.php?ProdID=237034