سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/8/19
6:30 عصر

چوب خدا عچب صدایی دارد

بدست دست نوشت در دسته

این تصاویر مربوط به قصرهای صدام در  شهر تکریت عراق است که در آوریل 2003 پس از تصرف شهر توسط نیروهای اشغالگر، گرفته شده‌اند.

 

 

 

 

  

 

 

  

    

http://www.shia-news.com/ShowNews.asp?Code=86081214

 واین هم سرانجام کار طغیانگری وجنایت . .این است قصر صدام به هنگام دستگیری! هنوز صدای موشکهای او را به شهرهای بی دفاع جمهوری اسلامی ایران به گوش میرسد..  چوب خدا عجب صدایی دارد .. شهدا را فراموش نکنید.. 

Saddam Hussein    Saddam being executed by hanging by masked men.

قصر صدام پیش از دستگیری                                 سرانجام طغیانگری


86/8/17
10:3 عصر

آیت الله تبریزی، پندها واندرزها

بدست دست نوشت در دسته

محمدامین پوامینی

غم از دست دادن استاد بزرگوارمان آیت الله العظمی تبریزی هنوز بر دلهای حوزویان وجامعه سنگینی میکند؛ بمناسبت یکمین سالگرد فقدان آن استاد ومرجع بزرگوار مجوعه زیر که شامل یک سری پندها واندرزهاست تقدیم حضورتان میگردد:


- نعمت هدایت را شکرگزارى کنید و با تمسک بذیل عنایت اهل بیت (علیهم السلام) و توسل بایشان (علیهم السلام) و ادامه راه تقوى و عمل به وظائف انشاء الله به مقصود که نجات از مهلکات و رستگارى در آخرت است نائل خواهید شد.

- خداوند متعال را بر این نعمت سپاس گویید که بر شما منت نهاده و اسلام و ایمان و توجه به یادگیرى احکام و انگیزه تخلّق به اخلاق اسلامى را نصیب شما نموده و توفیق تحصیل به شما عنایت فرموده است. سعى کنید با توجه به پروردگار متعال و توسل به پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) در انجام واجبات و دورى از گناهان و توجه به روز حساب کوشا بوده و ایمان خود را بیمه سازید و در یادگیرى علوم و تخصص خدمتى به جامعه مسلمین و سعى در عزت اسلام و مسلمین بنمایید و از معاشرت با دوستان مشکوک و ناشناخته پرهیز نمایید که شخص بدوستانش شناخته مىشود.

- در تحصیل علوم دینیه کوشا باشید بدون زحمت و مشقّت انسان بجائى نمیرسد، و در امور خود رضاى خدا را در نظر بگیرید و تابع هواى نفس نباشید.

- بر مسلمانان لازم است که در تمام دوران عمر خود از نوجوانى و جوانى و پیرى زندگى را بر طبق موازین و احکام دین مبین اسلام تنظیم نمایند بنحوى که در هر دوران برنامه مناسب با آن از تحصیل علم و کار و کوشش و تلاش و یا خانه دارى داشته باشند که در آخر عمر پشیمان و نادم نگردند، ساعاتى براى عبادت و انجام واجبات قرار دهند، و زمانى را صرف فراگیرى احکام دین و معارف و اخلاق کمالیه و تهذیب نفس بنمایند، همانگونه که زمانى هم براى نیاز خود از امر دنیا در آنچه بر او حلال و ستوده است قرار مىدهند.

- بدانید که جوانى سرمایه بزرگى است ولى زودگذر که قابل برگشت نیست لذا از افرادى که معاشرت با آنان عمر انسان را هدر مىدهد بپرهیزید و در انجام وظائف شرعى و تحصیل کمالات کوشا باشید و با یاد خدا و عنایت به حساب قیامت و توجه و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنید.

- سعى کنید یاد خداوند متعال و قیامت را در دل خود زنده بدارید و از معاشرت با اشخاص و کارهائى که دل را سیاه و سلب توفیق میکند بپرهیزید و از مجالس معصیت اجتناب کرده و عمر خود را که گرانبهاترین سرمایه شماست تباه نکنید.

- توجه به خداوند متعال و یاد قیامت و محاسبه اعمال را حتّی المقدور هم در سرلوحه و هم در خاتمه اعمال خود قرار دهید و در راه تحصیل با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) بکوشید و در استفاده از جوانى و سرمایه عمر کمال مراقبت را بنمائید که زودگذر است و فرصتها از دست میرود آنها را غنیمت بشمارید و توفیق را از خداوند متعال بخواهید و از دوستان و هم نشین که عمر را تباه مىکنند بپرهیزید.

- یاد خدا و حساب قیامت را حتىالمقدور در اعمال خود در نظر داشته باشید و با توکل به خداوند متعال تحصیل نمایید و با دقت و نشاط کارهاى علمى خود را ادامه دهید و سرمایه عمر بالاخص جوانى را غنیمت بشمارید که زودگذر است.

- شمارا سفارش مبکنم به اینکه قدر جوانى خود را بدانید که نیروى جوانى زودگذر است، و مراقب باشید که عمر و جوانى در امورى که مهم نیست تل نشود، و شما را به رعایت تقوى و تحفظ بر نمازها خصوصاً نماز اول وقت سفارش مىکنم، امیدوارم که با سعى و تلاش در فراگیرى علم و مراعات مسائل شرعیه به مراتب عالیه نائل گردید.

- بینش سیاسى بوسیله تحصیل و تجربه مىتوان بدست آورد، البته باید آنرا نزد اهل خبره که متدین هستند کسب نموده تا مبادا دین را قربانى سیاست بنماید.

- حوزه هاى علمیه مرکز تعلیم و تعلم معارف دینى و احکام شرعیه و تربیت علماء دین است که منشأ خدمات دینى مىباشند، و بقاء دین در نظر مردم بخاطر زحمات همین علماء است که در راه تبلیغ دین و حفظ آن متحمل شده و مىشوند بدینجهت حوزه هاى علمیه اهمّ مراکز دینى حساب مىشوند و سائر مراکز اسلامى باید به علماء دین مراجعه کرده و رهنمودهاى آنها را معیار عمل خود قرار دهند.

- (از) کتابهائى که موجب گمراهى یا تشکیک در اصول دین و سستى در عمل به احکام یا فساد اخلاق بشود، باید اجتناب نمود.

- سیر در مراحل عرفانى وجوب شرعى ندارد وظیفه شما پس از تحصیل اعتقادات صحیحه، عمل به رساله عملیه است. و از ورود در مراحل عرفانى ولو به کمک استاد از آن نظر که بیم اشتباه در تعیین استاد حقیقى و خوب ضلالت در عقاید و اعمال هست باید اجتناب کرد.

- در عزادارى از اعمالى که عنوان حرامى بر آن منطبق مىشود باید پرهیز کرد و از امورى که موجب سوء استفاده دشمنان اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) است باید اجتناب نمود ولى ذکر فضائل اهل بیت (علیهم السلام) و عزادارى بصورت دسته هاى سینه زنى و مواکب حسینى که موجب زنده نگهداشتن خاطره مظلومیت و سیره اهل بیت (علیهم السلام) و بیانگر کرامات آن خاندان باشد از عبادت است.

- حقائق دینى و احکام شرعیه را باید از اهل آن اخذ کرد و اهل آن در حوزه هاى علمیه و مراکز علمى دینى هستند، لازم است عده اى از جوانان مسلمان کشورهاى دیگر هم به حوزه هاى علمیه بیایند و پس از آشنائى با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و تعلّم احکام شرعیه به بلادشان رفت و آمد کنند و مردم را با مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و احکام الهى آشنا کنند.

- شیعیان محترم در سر تا سر جهان باید طورى رفتار کنند که سایر مردم وقتى آنها را مىبینند به مذهب رغبت کنند و چنان به نظر برسد که این رفتار به تربیت ائمه (علیهم السلام) و اصحاب و به برکت علماء شیعه است و خداى ناکرده کارى نکنند که وهن بر مذهب شود و توجه به حدیث شریف “کونوا زیناً لنا ولا تکونوا شیناً علینا” داشته باشند.

- خداوند همه شیعیان عزیز را از کید فتنه جهّال در امان بدارد مذهب ما بواسطه حقانیت اهل بیت (علیهم السلام) قابل خدشه نیست و اینکه مىبینید بواسطه عقل ناقص خود بعض شبهات را مطرح میکنند از قلّت (کمبود) علم آنها و عدم معرفت آنها به احادیث و منابع ماست و ما تا آنجا که شده جوابشان را داده ایم در هر حال وظیفه تمام شیعیان است در مقابل اینگونه شبهات بایستند و از علماء متبحر (متخصص) سؤال کنند.

- کتابهائى که موجب گمراهى و تشکیک در اصول دین و مذهب و سستى در عمل به احکام یا فساد اخلاق بشود کتب مضلّه (گمراه کننده) است و باید از آنها اجتناب کرد.

با استفاده از http://farsi.tabrizi.org/?p=24#more-24


86/8/12
7:24 عصر

کتابی پیرامون نقش امام صادق (ع) در تمدن اسلامی

بدست دست نوشت در دسته

TinyPic image

 گزارشی تحلیلی از زندگانی امام صادق (ع) با تأکید بر نقش محوری او در پایه گذاری تمدن اسلامی است. در این گزارش، نخست گوشه‏هایی از شخصیت امام صادق معرفی می‏گردد و طی آن پاره‏ای از اظهارات و قضاوتهای علمای مسلمان درباره عظمت او بازگو می‏شود و سپس شیوه‏های تبلیغی امام مورد بررسی قرار می‏گیرد. نویسنده ضمن ذکر شیوه مناظرات امام با گروههای زندیقان، علمای درباری و معتزلیان، آن را بهترین شیوه ممکن برای هدایت غیر مسلمانان به اسلام، و تصحیح اشتباههای آنان می‏داند. در بخش بعدی کتاب، از اندیشه‏های پزشکی امام صادق (ع) سخن به میان آمده و دستورات پزشکی و طبی ایشان مورد بررسی قرار گرفته است. در دو فصل پایانی کتاب، به ترتیب دیدگاههای نجومی امام صادق و دستورات و رهنمودهای او درباره حفظ محیط زیست بررسی شده است.

این کتاب اثر آقای محمدامین پورامینی است وبه زبان عربی نگاشته شده است وتا کنون دوبار در ایران ولبنان به چاپ رسیده است ولی متاسفانه هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده است.


86/8/10
10:45 عصر

تندیس دانش وپارسایی

بدست دست نوشت در دسته

تندیس دانش وپارسایی

 

در طول تاریخ مقدس تشیع در حوزه هاى علوم دینى رجالى بلند همت نستوه و ظلم ستیز تربیت و به اصلاح جامعه همت گماشته اند.

خصایص والایى که در تربیت شدگان مدرسه انسان پرور جعفرى سراغ داریم بى تردید بى نظیراست .

مطالعه شرح حال و زندگى شاگردان این مدرسه انسان را به شگفتى وا مى دارد که چگونه این همه انسان به قله بلند کمال رسیده اند و سیرتهاى نیکو یافته اند.

انسانهایى که در همه لحظه هاى زندگى بلند نظر و گران نفس بوده و با تلخى و تنگى معیشت و فشار زمانه شب از روز نشانخته و در راه کسب و نشر علوم اسلامى و حراست از باورهاى دینى ناآرام و سخت کوش بودند. در تمام مراحل عمر قدمى از راه تقوى و زهد و موازین الهى بیرون ننهادند و در جمیع شوون و زوایاى زندگى خود را حاضر قاهر و ناظرى درون بین دیدند.

این مردان بزرگ براى اعتلاى کلمه حق از سخره دنیاطلبان فشاراهریمنان تکفیر بسته ذهنان و خدعه دورویان و دونان هراس و واهمه اى به دل نگرفتند. با کوشش و بردبارى به ابلاغ حقایق دین و نشر معارف والاى تشیع همت گماشتند و در حراست از ارزشهاى تکامل آفرین پاى فشردند.

TinyPic image TinyPic image

عالم عامل مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا طبسى نجفى که در این مقال گوش دل به رهنمودهاى او مى داریم واز تجربه هاى گرانقدراو زاد راه مى گیریم و با گوشه هایى از زندگى پربار او

 آشنا مى شویم ستاره اى ازاین منظومه درخشان و حلقه اى از شجره طیبه حوزه هاى علوم اسلامى بود.او راست روى رااز پدر بزرگوارش آموخت و با گواراى حقایق دانش دینى و شهد دلپذیر و گواراى عبادت و عبودیت الهى انس گرفت . سحرخیزى پدر اخگر عشق حق را در جان اوافکند.

اشکهاى نیمه شب پدر شمع فطرت او را فروغ بخشید.این ربوبى مایه تلاش و سرمایه بردبارى و پایدارى او در پیکار با نفس و پیمودن مدارج کمال گردید.

روح بى قراراو علوم رایج دو حوزه طبس و مشهد مقدس را در نور دید. با هجرت به حوزه پر رونق آن روز قم توفیق درک محضر عارفان و فقیهانى همچون : عارف واصل میرزا جواد ملکى تبریزى فقیه عارف آیت الله شاه آبادى حکیم الهى سیدابوالحسن رفیعى قزوینى آیت الله حاج شیخ حسن کاشى آیت الله میرزا على اکبر یزدى و آیت الله العظمى حاج شیخ عبدالکریم حائرى یزدى موسس حوزه علمیه قم را یافت و نزد آنان دانش فقه واصول حقایق اسفار و حکمت و لطایف عرفان و سلوک را آموخت . مدتى قرین و همدم عارف سالک آیت الله میرزا جوادملکى تبریزى بود وازاو جز فقه اخلاق و عرفان علوم دیگر از آن جمله ریاضى را فرا گرفت .

ذهن جستجوگر و روح حقیقت جوى او رااساتید حوزه علمیه قم قانع نکرد و در پى گسترش معرفت دینى و ژرفایى دانش فقه واصول خود با وجود مخالفت موسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حائرى یزدى راهى نجف اشرف شد. در حوزه نجف از محضر آیا و بزرگانى همچون آیت الله میرزا محمد حسین نائینى آقا ضیاء عراقى شیخ محمدحسین اصفهانى (کمپانى ) سیدابوالحسن اصفهانى و عبدالهادى شیرازى بهره ها گرفت . آن مرحوم در زمن مرجعیت آیت الله العظمى سیدابوالحسن اصفهانى به عضویت شوراى افتاى ایشان انتخاب شد. دراین شورا توفیق همدالى و هم فکرى با بزرگانى چونان : شیخ کاظم شیرازى شیخ موسى خونسارى شیخ محمدعلى کاظمى شیخ حسین حلى و میرزا حسن بجنوردى را یافت .

مرحوم آیت الله طبسى بااینکه در نگاه همه اساتید و بزرگان و مراجع زمان خود توان افتا و رساله نویسى را داشت و داراى بیش از شصت اجازه اجتهادى و حدیثى از آن بزرگان بود بر مسندافنتا ننشست واز طریق دیگر که صلاح و خیرامت در آن بود به دفاع از نوامیس تشیع و موازین شریعت محمدى (ص ) پرداخت .

آن مرحوم با زبان و قلم به حفظ کیان پرداخت واین مهم را نه تنها براى خود مایه کاستى ندانست که تکلیف وافتخار همه دین شناسان مسولیت شناس و فقیهان متعهد مى شمرد.

دراین راستا فارغ ازنام و عنوانهاى علم سوز و وقت بر باده ده به تحقیق و تبلیغ دین با لم و بیان پرداخت .

روح بلند او که شیفته دفاع از تشیع بسط ارزشهاى اسلامى و عامل به تکلیف بود او را آنچنان در خود غرق کرده بود که به هیچ چیز جز حراست از مرزهاى اعتقادى اسلام و عمل به تکالیف دینى نمى اندیشید.او به علم به دیده ابزار هنگامه گرم کن و مایه فخر و تبختر نمى اندیشید که علم را بسان مشعلى براى هدایت اجتماع به دست گرفت تا جان انسانها و راه اجتماع را روشنى بخشد

دراین راستاهوشیارانه مرزهاى عقیدتى اسلام را پاس داشت و در مقابله با هر انحرافى باید بیضاى برهان و قرآن به مبارزه دست یازید و آثار گرانقدرى بدین شرح از خود به یادگار گذاشت .

الشیعه والرجعه اثبات الرجعه تبصره المتعلمین فى عقایدالمومنین ذخیره العباد فیما یتعلق بالمعاد القول الفصیح فى اصول الدین الصحیح مصباح الهدى فى الرد على القادیانیه مصباح الاضلام الصوفیه المبتدعه النجعه فى الرجعه عقدالفوائد فى اصول العقاید دروس فى العقاید.

آرمان آن مرحوم عینیت یافتن احکام و معارف زندگى سازاسلام بود. در دل او نورامید به آینده درخشان در سرنوشت مسلمانان موج مى زد. انقلاب اسلامى را حرکتى عمق در راه پیاده شدن آرمان انبیاء واولیاى الهى در جهان مى دانست . آرزوى پیراستن عتبات و حرمین مبارک رااز لوث سلطه حرامیان به وسیله رزمندگان در سر مى پروراند. نگران جبهه ها و جنگ بود. آرزوى شرکت در آن میدان مقدس را داشت و دراین راه فرزند برومندش را فدا کرد .

او حامى عالمان مصلحى همچون : مرحوم آیت الله مدرس و حضرت امام خمینى رضوان الله تعالى علیه بود و حمایت ازامام خمینى قدس سره را حمایت ازامام زمان مى دانست .

اساسا آن مرحوم حرکت اصلاح گرایانه و ایجاد جامعه دینى رااز وظایف عالمان مسوولیت شناس مى دانست ازاین روى با همکارى و عالمانى دین باور و مسوولیت شناس [ جمعیت العلماء] را در نجف اشرف پى نهاد. سخن درابعاد زندگى آن بزرگ بویژه روش اخلاقى او بسیاراست که دراین مقال نمى گنجد.

 


86/8/10
1:34 عصر

تجلیل حضرت آیت الله العظمی صافی از شعر امام زمانی مرحوم دکتر قیص

بدست دست نوشت در دسته

در پی ارسال نامه‌ای به محضر آیت الله العظمی صافی که در بخشی از آن اشعاری از قیصر امین پور، درج شده بود این مرجع تقلید که خود در سرودن اشعار، تبحر دارد سالها پیش، از شعر امام زمانی وی تجلیل و آن را نشانه « شوق و شور و اشتیاق به آستان فرشته پاسبان حضرت صاحب الزمان» دانسته و به اقتباس و استقبال از شعر وی رفته‌اند.

متن نامه و شعر این مرجع تقلید، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پشت نامه استفتاء، سه بیت شعر شیوا و غرّا مرقوم بود که از شوق و شور و اشتیاق سراینده و نویسنده به آستان فرشته پاسبان آقا حضرت صاحب الزمان، ارواح العالمین له الفداء، حکایت داشت:"

طلوع می کند آن آفتاب پنهانی

ز سمت مشرق جغرافیای عرفانی

دوباره پلک دلم می پرد،نشانه‌ی چیست ؟

شنیده ام که می‌آید کسی به مهمانی

کسی که سبزتر از هزار بار بهار

کسی ، شگفت کسی آن چنان که می دانی

حقیر نیز در اقتباس و استقبال از این اشعار، ابیاتی را سروده و تقدیم داشتم. امید است به شرف و افتخار قبول، نایل شود.

ان الهدایا علی مقدار مهدیها

 

 

زهى جمال رخش کرده پرتو افشانى
به ماه چارده و آفتاب رخشانى

زهى ولى خدا قطب عالم امکان
جهان جود و کَرم پیشواى یزدانى

ظهور قدرت دادار حجت بن حسن
که ظاهر است از او کبریاى سبحانى

نجات امت مظلوم و خلق مستضعف
امید مردم محروم و فیض رحمانى

سپهر مجد و شرف، شمس آسمان جلال
جمال غیب ابد، شاه مُلک امکانى

اگر چه پر شده عالم ز فتنه و ز فساد
مسلط‌اند به دنیا جنود شیطانى

به نام صلح و دموکراسى و وطن خواهى
زنند ضربه به شخصیت مسلمانى
گرفته است بشر راه انحراف و خطا
به هر مکان نگرم تیره است و ظلمانى

بگیرد ار همه اقطار، محنت ایام
شب فراق شود هر چه بیش طولانى

بمان به جا و مشو ناامید چون آید
امام و منجى کل، مقتداى پایانى

سلیل احمد مرسل همان کسى که خدا
عطا نموده به او منصب جهانبانى

جهان، نجات دهد از فساد و استکبار
دوباره زنده کند راه و رسم انسانى

در آورد همگان زیر پرچم اسلام
نظام، مى‌نَبُوَد  جز نظام قرآنى

ظهور مى‌کُند و مى‌کَند اساس ستم
کند زمین و زمان را ز عدل نورانى

امیر معدلت آیین و معدلت گستر
دهد نجات همه خلق از پریشانى
خوش آن زمانه و آن روزگار و آن ایام
خوش آن حکومت و آن عدل و عصر روحانى


7 جمادى الثانیه 1421

لطف الله صافی

 http://www.saafi.ir/farsi/news/ShowNews.asp?NewsID=776


86/8/8
7:53 عصر

کتابی نو پیرامون بقیع

بدست دست نوشت در دسته

TinyPic image

بقیع الغرقد فی دراسة شاملة اثر محمد امین پورامینی توسط نشر مشعر چاپ ومنتشر شد.
این کتاب که در 480 صفحه تدوین شده است به تحقیق مباحث زیر میپردازد:
1. بقیع در لغت وموارد استعمال این واژه
2. تاریخ بقیع
3. پیامبر وبقیع
4. اهل بیت وبقیع
5. صحابه وبقیع
6. قبور مشاهیر بقیع
7. امامان بقیع
8. برخی از مدفونین بقیع
9. در بقیع چه چیزی وجود دارد؟
10. حوادث بقیع
11. بقیع در شعر
12. آلبوم بقیع


86/8/1
10:24 عصر

استاد «احمد حسین یعقوب» چگونه شیعه شد؟

بدست دست نوشت در دسته


با خواندن ماجرای کربلا اشک از چشمان احمد حسین جاری شد و انقلابی عاطفی در وی پدید آمد و این آغازی بود برای کنکاش فکری ومطالعات عمیق و دقیق کتاب ها. وی منابع گوناکون را یکی پس از دیگری مو شکافانه قرائت ، بررسی و تحلیل نمود.

استاد «احمد حسین یعقوب» در سال 1358 هـ . ق در شهر جرش کشور اردن در خانواده ای شافعی مذهب چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش آغاز و سپس در کشورهای مصر، سوریه و لبنان تا مراحل عالیه به ادامه تحصیل پرداخت و در مشاغل گوناگونی همچون «مقام شهرداری»، «وکالت» و همچنین «امامت جمعه» فعالیت کرد.

هنگامی که وی برای دفاع از پایان نامه دانشگاهی خود به «بیر دست» سفر کرده بود، دست هدایت الهی کتابی را در دستان او قرار داد که مسیر حیات وی را دگرگون نمود. کتابی از نویسنده ای سنی مذهب درباره حادثه کربلا با نام «ابنا الرسول فی کربلا» اثر «خالد محمد خالد».

اگر چه خالد در کتاب خود در تبرئه جانیان حماسه کربلا کوشیده بود ولی نام سید الشهدا علیه السلام و عظمت قیام حضرتش آنچنان تأثیر گذار بود که راهی را درمقابل احمد حسین به سوی نور گشود و او را به سوی کشتی نجات رهنمون شد تا اینکه در کنار مصباح هدایت به آرامش رسید. با خواندن ماجرای کربلا اشک از چشمان احمد حسین جاری شد و انقلابی عاطفی در وی پدید آمد و این آغازی بود برای کنکاش فکری ومطالعات عمیق و دقیق کتاب ها. وی منابع گوناکون را یکی پس از دیگری مو شکافانه قرائت ، بررسی و تحلیل نمود.

الشیعه بین الحقائق و الاوهام اثر «مرحوم سید محسن امین (ره)» و المراجعات از «مرحوم سید شرف الدین (ره)» آغازی برای این حرکت فکری وسیر مطالعاتی بود؛ و آنگاه بازخوانی تاریخ بدون پیش فرض ها و تعصبات مذهبی . او تاریخ را از دریچه ناظری بی طرف به تماشا نشست تا بتواند به درستی درباره وقایع آن به قضاوت بنشیند.

پس از طی سیر و سلوک فکری خویش و دریافت حقیقت با خدای خویش پیمان بست که تا آخرین لحظات حیات خود جایگاه اهل بیت علیهم السلام را پاس داشته و دیگران را به حقیقتی که او بدان دست یافته بود رهنمون باشد و به راستی تا پایان بر این پیمان وفادار باقی ماند.

حاصل مجاهدات فکری و تلاشهای فرهنگی او پدیداری کتابها و مقالاتی ارزشمند در حوزه دفاع از کیان عقیدتی تشیع و تبیین کژی ها و انحرافات اندیشه های مخالف با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود. تنها در قالب کتاب نزدیک به بیست اثر گرانسنگ از وی به جا مانده است؛ از جمله:

«النظام السیاسی فی الاسلام»، «نظریه عداله الصحابه و المرجعیه السیاسیه فی الاسلام»، «المراجهه مع رسول الله و آله»، «کربلا؛ الثوره و الماساه»، «این سته رسول الله و ماذا فعلوا بها»، «الهاشمیون فی الشریعه و التاریخ»، «حقیقه الاعتقاد بالامام المهدی المنتظر»

روح پاک این نویسنده توانا و مدافع دلسوخته مکتب اهل بیت علیهم السلام اندکی پیش و در سحرگاه دوازدهم ماه مبارک رمضان سال 1428 هـ ق پس از سالها تلاش خستگی ناپذیر در ترویج راه و رسم اهل بیت علیهم السلام و تبیین مظلومیت آنان و تحمل رنجها و مشقات فراوان در این مسیر به سوی بهشت برین پرواز کرد تا میهمان خوان گسترده اولیای الهی باشد.

لازم به ذکر است که مجمع جهانی اهل بیت (ع)، در نظر دارد به زودی بزرگداشتی برای این فقید فرزانه برگزار نماید.


منبع خبر: ابنا

http://www.shia-news.com/ShowNews.asp?Code=86080115

86/7/26
8:43 عصر

پیرامون وهابیت

بدست دست نوشت در دسته

پیرامون وهابیت

وهابیت دیدگاه جدیدی در مذهب سنی حنبلی است که بنیانگذار آن شیخ محمد عبدالوهاب (1082-1170 ه.خ ، ۱۱۱۵-۱۲۰۶ ه.ق، 1703-1791 میلادی) از علمای حنبلی عربستان بنیان نهاد. وی خود پیرو شیخ الاسلام ابن تیمیه بود و با غیر اندیشه های خود به مخالفت برخاست. شیخ محمد عبدالوهاب ادعا میکرد که تنها به حدیث و قرآن اعتقاد دارد ، و به گمان باطل خود واسطه کردن شخص و بندگان خدا  کفر  و شرک بود.

شیخ محمد بن عبدالوهاب در سال 1082 ه.خ (1115 ه.ق) در عونیه نجد متولد شد و در دمشق بتحصیل پرداخت و از علماء حنبلی اراء ابن تیمیه متوفی در سال706 ه.خ (728 ه.ق) و ابن قیم الجوزیه شاگرد او متوفی در سال728 ه.خ(751 ه.ق) را آموخت. ابن عبدالوهاب به بغداد و بصره مسافرت کرد و مذهب حنبلی را تکمیل کرد و در بازگشت، محمد بن سعود را که بر قبائل عتوب و عنزه امارت داشت به وهابیت دعوت کرد. البته نقش استعمار پیر بریتانیا (انگلستان) را  نباید فراموش کرد، او که بدنبال تکه تکه ساختن حکومت بزرگ عثمانی بود به تفرقه فکنی میان شیعه وسنی وپس از آن در میان سنیان  مشغول بود، خاطرات مستر همفر از نقش بریتانیا در پروراندن محمد بن عبد الوهاب بخوبی پرده بر میدارد، البته بریتانیا با مطالعه کافی از زمینه ها استفاده نمود تا آنگاه که محمد بن عبد الوهاب محمد بن سعود (جد آل سعود حاکمان عربستان سعودی فعلی) را به خود دعوت نمود، و او نیز این عقیده را بمنظور حکمرانی خود پذیرفت و افکار شیخ محمد بن عبدالوهاب را شعار حکومت خود کرد و پیمانی بین این دو برای همکاری مستمر خود وفرزندانشان بست ، وبرای نشر آن با شهر های مجاور خود پیکار ها کرد و مرکز حکومت خود را درعیه قرار داد، در آنزمان ریاض از دعوت او سرپیچید و دهام بن دواس امیر ریاض با ابن سعود سالها پیکار کرد تا عاقبت مغلوب شد و حکومت ریاض به ابن سعود رسید. پس از ابن سعود، پسرش عبدالعزیز بن سعود به امارت رسید. او نیز برای نشر آئین وهابیت کوششها و جنگها کرد. در سال1179 ه.خ (1215 ه.ق) پانزده هزار تن از وهابیون وحشیانه وددمنشانه به شهر مقدس کربلا حمله کرده و خزینه و حرم حضرت امام حسین (ع)  را بکلی تخریب کردند. چون این خبر منتشر شد فتحعلیشاه قاجار، پادشاه وقت ایران، صد هزار لشگر فراهم کرد و سلیمان پاشا والی بغداد نیز لشگری جدا برانگیخت که با لشکر وهابیون در صحرای نجد رزم کنند لکن در ایران جنگ روسیه پیش آمد و در عراق جنگ کردها برای برپایی کشور مستقل خودشان برپا شد و بدین صورت تفکر وهابیت ظهور وبقا پیدا کرد.

 افکار پوچ شیخ محمد بن عبدالوهاب منجر به نزاعهای خونینی در حجاز و عراق و کشته شدن هزاران نفر از شیعیان در شهرهای شیعه نشین عراق و طائف و همچنین در میان مناطق صوفیه کردستان عراق و ترکیه شد.

وبدینگونه چندین دهه است که وهابیت، مذهب درباری سعودی شده است، وگروهی تندرو از  میان آنان بنام القاعده و سلفی‌های تکفیری (سلفی جهادی) ظهور نموده و باعث ننگ اسلام ومسلمانان شده اند.

امروزه جریان تروریستی سلفی گری با پشتیبانی مالی سیاسی وهابیت در جهان به شدت مشغول فعالیت است، وچهره پلید خود را پشت نقاب دفاع از اهل سنت ویا طرفداران صحابه مخفی کرده است.


<      1   2   3   4   5   >>   >