سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/3/25
10:6 صبح

باز هم غم سامرا (1)

بدست دست نوشت در دسته

 

باز هم غم سامرا (1)

 

Photo

  


86/3/25
10:6 صبح

شیخ احمد قمی الگوی ایرانیان خارج از کشور

بدست دست نوشت در دسته

 

شیخ احمد قمی الگوی ایرانیان خارج از کشور

تمبر یادبود شیخ احمد قمی منتشر شد

خبرگزاری فارس: به منظور بزرگداشت نام «شیخ احمد قمی» شخصیت برجسته ایرانی تبار تایلند، تمبر یادبود وی توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند، بر روی این تمبر تصاویری از حافظیه در شیراز و مرقد شیخ احمد قمی در «آیوتایا» پایتخت سابق تایلند نقش شده است. وجود این تصاویر نشانگر منابع فرهنگی مشترک ایران و تایلند می‌باشد.
شیح احمد مسلمانی شیعه است که در سال 1543 میلادی در شهر قم، دیده به جهان گشود. وی در اولین سال‌های قرن هفدهم (1605) به آیوتایا مهاجرت کرد و پس از مدتی توانست در سایه مدیریت و درایت خود به یکی از مقامات عالیرتبه سیام مبدل و با تاسیس نهاد شیخ الاسلامی به عنوان اولین شیخ الاسلام تایلند منصوب شود.
برخی از نوادگان شیخ احمد حدود صد سال بعد از وی مذهب خود را به بودایی تغییر داده و بسیاری از نوادگان وی نیز مسلمان باقی ماندند و همه ساله این دو نسل در کنار یکدیگر یاد جد ایرانی تبار خود را گرامی می‌دارند.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8504070188

 

با حضور مقامات ارشد تایلند از مقام شیخ احمد قمی تجلیل شد
مراسم گرامیداشت شیخ احمد قمی اولین شیخ الاسلام ایرانی تبار تایلند امروز شنبه با حضور ژنرال سونتی رئیس شورای امنیت ملی تایلند و از نوادگان شیخ احمد، سفیر و رایزن فرهنگی سفارت ایران،مقامات کشوری و محلی و جمعی از نوادگان مسلمان و بودایی شیخ احمد قمی در کنار مقبره وی در آیوتایا پایتخت سابق تایلند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این آیین باشکوه که همه ساله در پنجم خردادماه برگزار می‌شود پس از قرائت قرآن، ژنرال سونتی، سفیر ایران و مقامات تایلندی با نثار تاج گل بر مرقد شیخ احمد قمی از خدمات وی به مردم تایلند تجلیل کردند. 

محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم شیخ احمد قمی را میراث مشترک فرهنگی ایران و تایلند خواند و با اشاره به نقش وی در تقویت تعامل ملتهای دو کشور گفت : تجلیل از مقام شیخ احمد به معنی احترام به دوستی و صمیمیت مردم ایران و تایلند است.

وی از حضور ژنرال سونتی در این مراسم تقدیر و آن را نشانه پیوندهای عمیق فرهنگی بین دو کشور دانست.

« بوناک» از نوادگان شیخ احمد قمی نیز طی سخنانی ضمن تجلیل از نقش وی در ایجاد فرهنگ و مدنیت در سیام (تایلند سابق) وجود نوادگان مسلمان و بودایی وی در این مراسم را نشانگر همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در تایلند دانست .

وی با تاکید بر ضرورت تقویت مناسبات فرهنگی با ایران گفت : ایرانیها همواره دوست تایلند بوده و نقش ارزنده ای در تحکیم تفاهم و دوستی در این کشور داشته اند. در این مراسم همچنین نوادگان بودایی شیخ احمد نیز با برپایی آیین خاص بوداییان یاد وی را گرامی داشتند.

شیح احمد مسلمانی شیعه است که در سال 1543 میلادی در شهر قم، دیده به جهان گشود. وی در اولین سالهای قرن هفدهم (1605) به آیوتایا مهاجرت کرد و پس از مدتی توانست در سایه مدیریت و درایت خود به یکی از مقامات عالیرتبه سیام مبدل شود و با تاسیس نهاد شیخ الاسلامی به عنوان اولین شیخ الاسلام تایلند منصوب شود.

http://mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=492535

این دوخبر امروز بسیار جالب وآموزنده است، شیخ احمد قمی تاجری بود متدین که از قم به تایلند رفت، وچون درست بود عزیز شد، ونته تنها ذوب نشد، بلکه دیگران را نیز  هدایت کرد، امروز بیش از هشت صد هزار شیعه تایلندی از برکات شیخ احمد قمی است، راستی چرا او اینگونه موقعیت پیدا کرد که چندین قرن مورد توجه واحترام همگانی است؟ وآیا صدها هزار هموطنان عزیز خارج از کشور ما میتوانند مثل او تاثیرگذار  ونه تاثیر پذیر باشند، وهریک چون او باعث هدایت عده ای گردند ، ونورافکنی بر دلهای مردگان افکنند؟ اگر جواب منفی است علت کدام است؟


86/3/25
10:6 صبح

مدینه منوره خاستگاه تشیع

بدست دست نوشت در دسته مدینه، تشیع

مدینه منوره خاستگاه تشیع

 

 

محمدامین پورامینی

شواهد تاریخی وروایی نشان دهنده این است که هیچ یک از مذاهب اسلامی پیشینه وسابقه مذهب شیعه را ندارد، چرا که تشیع مولود طبیعی اسلام، وریشه از زمان رسول خدا (ص)دارد، شیعه در لغت به معنای پیرو ، یار، یاور آمده است، همچنانکه در کتاب صحاح جوهری آمده است، این واژه در زمان رسول خدا (ص) بر یاران وپیروان حضرت امیر مومنان علی علیه السلام بکار گرفته شد، وهمان زمان کسانی که همراه،  پیرو، تابع علی علیه السلام بودند شیعیان علی گفته می شد، چنانچه در تفاسیر روائی قرآن مثل شواهد التزیل حسکانی، الدر المنثور سیوطی و.. در ذیل آیه شریفه: «ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة» سورره بینه/? (همانا کسانی که ایمان آورده وکارهای شایسته کرده اند ، آنان بهترین آفریدگانند) چندین روایت نقل کرده اند که مقصود از این بهترین آفریدگان علی وشیعیان اویند، سیوطی شافعی در جلد ششم الدر المنثور صفحه ??? چهار روایت، وحسکانی حنفی در جلد دوم تفسیر شواهد التنزیل، صفحه ??? به بعد ?? روایت در این زمینه آورده اند، که از مجموع آنان بکار گیری این واژه در زمان رسول خدا (ص) استفاده می گردد.

طبرانی در المعجم الاوسط ?/??? وابن حجر آورده اند که رسول خدا به علی (ع) فرمود: ای علی! تو ویارانت در بهشتید، تو وشیعیانت در بهشتید.

ابو هریره از رسول خدا (ص) نقل می کند که ایشان به علی (ع) فرمود: تو وشیعیانت با من در بهشت خواهید بود (المعجم الاوسط???/?- تاریخ مدینة دمشق???/??- مناقب خوارزمی/???).

ودر رابطه با استعمال این واژه در زمان پیامبر اسلام نوبختی (متوفای ???) می گوید: شیعه گروه علی بن ابی طالب است که در زمان رسول خدا وپس از او با نام شیعه علی شناخته می شوند، آنان  امامت وپیشوایی  او را پذیرفته اند.

بنابر این تاریخ صدور شناسنامه شیعه به دوره رسول خدا بر می گردد، اما دیگر مذاهب اسلامی در حد فاصل یک ونیم تا دو ونیم قرن پس از رسول خدا بوجود آمده اند.

قدیمی ترین مذهب برادران اهل سنت مذهب حنفی است ، که ابو حنیفه ـ که  اصالت وی به کابل بر میگردد - مدتی در محضر امام ششم شیعه یعنی امام صادق (ع) درس خوانده است، وپس از وی مالک بن انس است که رئیس مذهب مالکیه است، او هم از شاگردان امام صادق (ع) است، واما شافعی شاگرد ابو حنیفه، واحمد بن حنبل شاگرد شافعی است، بدین ترتیب معلوم می شود که تمامی مذاهب پس از شیعه پدید آمده اند.

با این بیان معلوم می شود که خواستگاه اصلی شیعه شهر مدینه منوره است، که از آن زمان تا کنون  در این شهر وجود دارند، وایشان ریشه از خود شهر داشته واز درون خاندان آل محمد پدید آمده اند.

زائران ایران در قبرستان بقیع با مبلغان وهابیت روبرو میشوند، که یا خود ازخارج مدینه مثل افغانستان وتاجیکستان آورده شده، ویا تحت تاثیر اندیشه های غیر مدنی با تاثیر پذیری از افکار ابن تیمیه حرانی ومحمد بن عبد الوهاب نجدی ، پس از شستشوی مغزی به تبلیغات مشغولند، ومطالبی را طوطی وار وچندش آور تکرار میکنند، چند حدیث را بدون فهم ودرایت تکرار نموده، وغیر خود را اهل بدعت وشرک میشمارند، باید به آنان گفت: این است شناسنامه ما، شما باید برای خود شناسنامه ای بیابید.


86/3/23
6:3 عصر

باز هم غم سامرا (1)

بدست دست نوشت در دسته

 

باز هم غم سامرا (1)

 

Photo

  


86/3/23
6:3 عصر

باز هم غم سامرا(2)

بدست دست نوشت در دسته

 باز هم غم سامرا (2)

 


86/3/17
10:24 صبح

برخی آثار چاپ شده محمد امین پورامینی

بدست دست نوشت در دسته

برخی آثار قلمی وتالیفات

الامام جعفر الصادق (ع)،  رمز الحضاره الاسلامیه

اربعین حسینی،  پژوهشی در بازگشت اهل بیت (ع) از شام به کربلا

اسرار و معارف حج،  با الهام از درسهای حکیم متاله آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، ره

با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه: کاروان امام حسین (ع) در شام و حرکت به سوی مدینه منوره

الرکب الحسینی فی الشام و منه الی المدینه المنوره


 


از جهاد تا شهادت در قرآن و روایات
محمدامین پورامینی
دفتر انتشارات اسلامی

86/3/17
9:5 صبح

مدینه منوره خاستگاه تشیع

بدست دست نوشت در دسته

مدینه منوره خاستگاه تشیع

 

 

TinyPic image

محمدامین پورامینی

شواهد تاریخی وروایی نشان دهنده این است که هیچ یک از مذاهب اسلامی پیشینه وسابقه مذهب شیعه را ندارد، چرا که تشیع مولود طبیعی اسلام، وریشه از زمان رسول خدا (ص)دارد، شیعه در لغت به معنای پیرو ، یار، یاور آمده است، همچنانکه در کتاب صحاح جوهری آمده است، این واژه در زمان رسول خدا (ص) بر یاران وپیروان حضرت امیر مومنان علی علیه السلام بکار گرفته شد، وهمان زمان کسانی که همراه،  پیرو، تابع علی علیه السلام بودند شیعیان علی گفته می شد، چنانچه در تفاسیر روائی قرآن مثل شواهد التزیل حسکانی، الدر المنثور سیوطی و.. در ذیل آیه شریفه: «ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة» سورره بینه/? (همانا کسانی که ایمان آورده وکارهای شایسته کرده اند ، آنان بهترین آفریدگانند) چندین روایت نقل کرده اند که مقصود از این بهترین آفریدگان علی وشیعیان اویند، سیوطی شافعی در جلد ششم الدر المنثور صفحه ??? چهار روایت، وحسکانی حنفی در جلد دوم تفسیر شواهد التنزیل، صفحه ??? به بعد ?? روایت در این زمینه آورده اند، که از مجموع آنان بکار گیری این واژه در زمان رسول خدا (ص) استفاده می گردد.

طبرانی در المعجم الاوسط ?/??? وابن حجر آورده اند که رسول خدا به علی (ع) فرمود: ای علی! تو ویارانت در بهشتید، تو وشیعیانت در بهشتید.

ابو هریره از رسول خدا (ص) نقل می کند که ایشان به علی (ع) فرمود: تو وشیعیانت با من در بهشت خواهید بود (المعجم الاوسط???/?- تاریخ مدینة دمشق???/??- مناقب خوارزمی/???).

ودر رابطه با استعمال این واژه در زمان پیامبر اسلام نوبختی (متوفای ???) می گوید: شیعه گروه علی بن ابی طالب است که در زمان رسول خدا وپس از او با نام شیعه علی شناخته می شوند، آنان  امامت وپیشوایی  او را پذیرفته اند.

بنابر این تاریخ صدور شناسنامه شیعه به دوره رسول خدا بر می گردد، اما دیگر مذاهب اسلامی در حد فاصل یک ونیم تا دو ونیم قرن پس از رسول خدا بوجود آمده اند.

قدیمی ترین مذهب برادران اهل سنت مذهب حنفی است ، که ابو حنیفه ـ که  اصالت وی به کابل بر میگردد - مدتی در محضر امام ششم شیعه یعنی امام صادق (ع) درس خوانده است، وپس از وی مالک بن انس است که رئیس مذهب مالکیه است، او هم از شاگردان امام صادق (ع) است، واما شافعی شاگرد ابو حنیفه، واحمد بن حنبل شاگرد شافعی است، بدین ترتیب معلوم می شود که تمامی مذاهب پس از شیعه پدید آمده اند.

با این بیان معلوم می شود که خواستگاه اصلی شیعه شهر مدینه منوره است، که از آن زمان تا کنون  در این شهر وجود دارند، وایشان ریشه از خود شهر داشته واز درون خاندان آل محمد پدید آمده اند.

زائران ایران در قبرستان بقیع با مبلغان وهابیت روبرو میشوند، که یا خود ازخارج مدینه مثل افغانستان وتاجیکستان آورده شده، ویا تحت تاثیر اندیشه های غیر مدنی با تاثیر پذیری از افکار ابن تیمیه حرانی ومحمد بن عبد الوهاب نجدی ، پس از شستشوی مغزی به تبلیغات مشغولند، ومطالبی را طوطی وار وچندش آور تکرار میکنند، چند حدیث را بدون فهم ودرایت تکرار نموده، وغیر خود را اهل بدعت وشرک میشمارند، باید به آنان گفت: این است شناسنامه ما، شما باید برای خود شناسنامه ای بیابید.


86/3/17
9:5 صبح

از فراق یار گفتم واز خود نگفتم

بدست دست نوشت در دسته

 

 از فراق یار گفتم واز خود نگفتم

عنایت حضرت فاطمه زهرا (ع)

باب الحجرة النبویة الشریفة

 

محمدامین پورامینی

شش سال بود که بیمار وزمینگیر شده بود، بر اثر اصابت چیزی سنگین به کمر سه تا از مهره های کمرش خورد شده بود، ومعالجات پیوسته وپر هزینه بی فایده. پای راستش به دلیل پرس شدن عصب سیاتیک کاملا بی حس شده، وانجام عمل جراحی ریسکی خطرناک بود، که سرانجام پزشکان ومتخصصان به این نتیجه رسیدند که انجام عمل به صلاح نیست، چون نتیجه آن قابل پیش بینی بود:  قلج کامل ویا چه بسا احتمال مرگ.. برای تقویت روحیه وایجاد امید وآرامش تنها توصیه به انجام فیزیوتراپی طولانی مدت  کردند، که آن هم مشکلات خود را داشت، از آنجایی که پا حس نداشت منجر به ایجاد سوختگی پوست وتاول زدن میشد.

این بیمار خانمی از بستگان ما بود به نام ز- ن ، همسر آقای م - م ط ، که با صبر واستقامتی مثال زدنی توأم  بود، البته اینها قسمتی از بیماریهای وی بود.

برخی از پزشکان تصریح کردند که کاری از دست ما برنمی آید، اگر جایی دیگر سراغ دارید خود بروید.

در سال ???? با سختی هرچه تمامتر توفیق سفر کربلا همراهشان شد، به برکت توسل به حضرت سید الشهدا علیه السلام برخی از ناراحتی او از جمله مشکل تنفسی برطرف گردید، واین مایه خوشحالی همه گردید.

به ایران بازگشت، ولی باز مشکل عمده مسئله ناتوانی راه رفتن وبی حسی پا بود، که برخی پزشکان گفته بودند که باید با آن ساخت، وراه حلی ندارد.

روز ??/?/?? شمسی برابر با ?? ربیع الاول ???? قمری بود که زنگ تلفن زده شد، یکی از بستگان آن سوی خط بود که با گریه میگفت : میگویند فلانی شفا گرفته، برویم ببینیم چه خبر شده است.. من خبر را درست نگرفتم، جور دیگری تفسیر کردم، همسرم گفت: مگه چه خبر شده؟ برای آنکه شوکی ایجاد نشود گفتم: میگویند فلانی حالش به هم خورده ، او را به بیمارستان برده اند !

چیزی نگذشت که باز تماسها تکرار شد، چه می شنوم، خبری عجیب وشگفت، نه گویا کرامتی صادر شده، واین کرامت از اهل کرامت عجبی نیست، گویا  درست می شنوم، بیمار شفا گرفته است.

به سوی منزل او رهسپار شدم، در کمال ناباوری او را ایستاده بر پای خود دیدم ، سالها بود که وی را بر روی بستر، ویا تکیه زده بر دستان دگر دیده بودم، خدای را شکر گفته وبه وی تبریک گفتم.

بعد این جریان را بازگو نمود: صبح ??/?/?? که همه از خانه بیرون رفته بودند من به استراحت پرداختم، چون شب قبل من از ناراحتی پا خوابم نبرده بود، اگر تا پیش از آن شب ناراحتی من از یک پا بود، آن شب آن درد در هردو پا بود، به طوری که خواب را از چشمم ربوده، صبح فرصتی بود که به خواب روم، حدود ساعت هفت ونیم صبح بود که در عالم خواب خود را بین الحرمین مدینه بین حرم حضرت رسول خدا (ص) وحرم بقیع دیدم، همزمان در همان لحظه خود را بین الحرمین کربلا  بین حرم حضرت امام حسین وحرم حضرت ابا الفضل دیدم ، اینها همه یکجا جمع شده بود،  سوار ویلچر بودم، به قصد دعا برای ظهور حضرت مهدی (ع) ورفع گرفتاریهای برخی مردم وآشنایان به طرف حرم پیامبر حرکت کردم، وقصد داشتم پس از زیارت حرم نبوی به سمت حرم حسینی روم، وآنجا هم فرج آقا را بخواهم، به سمت حرم پیامبر حرکت کردم که ناگهان هاله ای از نور را دیدم که از سمت حرم  به طرف من آمد، به گونه ای که فهمیدم که این نور فاطمه زهرا است، عده ای نیز همراه وی بودند، حضرت به سمتم آمد، گفتم: خانم: چرا آقا نمی آید تا این غم وغصه گرفتاران ونیازمندان را برطرف سازد.. از غم فراق یار گفتم واز خود  نگفتم. خانم به من گفت: به دردت صبور باش، من هم خیلی درد دارم، اما با این وجود به کمک تو می آیم،  - البته اینجا برخی مطالب است که برای کسی نخواهم گفت - ناگهان از روی ویلچر برخاستم، وبه دنبالش دویدم..

درهمین حال بود که از خواب برخاستم، با ناباوری خودم را ایستاده بر پای خود دیدم، دیدم می توانم راه بروم، دیگر اثری از بی حسی پا وناتوانی  در خود نیافتم.


86/3/17
9:5 صبح

شیخ احمد قمی الگوی ایرانیان خارج از کشور

بدست دست نوشت در دسته

 

شیخ احمد قمی الگوی ایرانیان خارج از کشور

تمبر یادبود شیخ احمد قمی منتشر شد

خبرگزاری فارس: به منظور بزرگداشت نام «شیخ احمد قمی» شخصیت برجسته ایرانی تبار تایلند، تمبر یادبود وی توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند، بر روی این تمبر تصاویری از حافظیه در شیراز و مرقد شیخ احمد قمی در «آیوتایا» پایتخت سابق تایلند نقش شده است. وجود این تصاویر نشانگر منابع فرهنگی مشترک ایران و تایلند می‌باشد.
شیح احمد مسلمانی شیعه است که در سال 1543 میلادی در شهر قم، دیده به جهان گشود. وی در اولین سال‌های قرن هفدهم (1605) به آیوتایا مهاجرت کرد و پس از مدتی توانست در سایه مدیریت و درایت خود به یکی از مقامات عالیرتبه سیام مبدل و با تاسیس نهاد شیخ الاسلامی به عنوان اولین شیخ الاسلام تایلند منصوب شود.
برخی از نوادگان شیخ احمد حدود صد سال بعد از وی مذهب خود را به بودایی تغییر داده و بسیاری از نوادگان وی نیز مسلمان باقی ماندند و همه ساله این دو نسل در کنار یکدیگر یاد جد ایرانی تبار خود را گرامی می‌دارند.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8504070188

 

با حضور مقامات ارشد تایلند از مقام شیخ احمد قمی تجلیل شد
مراسم گرامیداشت شیخ احمد قمی اولین شیخ الاسلام ایرانی تبار تایلند امروز شنبه با حضور ژنرال سونتی رئیس شورای امنیت ملی تایلند و از نوادگان شیخ احمد، سفیر و رایزن فرهنگی سفارت ایران،مقامات کشوری و محلی و جمعی از نوادگان مسلمان و بودایی شیخ احمد قمی در کنار مقبره وی در آیوتایا پایتخت سابق تایلند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این آیین باشکوه که همه ساله در پنجم خردادماه برگزار می‌شود پس از قرائت قرآن، ژنرال سونتی، سفیر ایران و مقامات تایلندی با نثار تاج گل بر مرقد شیخ احمد قمی از خدمات وی به مردم تایلند تجلیل کردند. 

محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم شیخ احمد قمی را میراث مشترک فرهنگی ایران و تایلند خواند و با اشاره به نقش وی در تقویت تعامل ملتهای دو کشور گفت : تجلیل از مقام شیخ احمد به معنی احترام به دوستی و صمیمیت مردم ایران و تایلند است.

وی از حضور ژنرال سونتی در این مراسم تقدیر و آن را نشانه پیوندهای عمیق فرهنگی بین دو کشور دانست.

« بوناک» از نوادگان شیخ احمد قمی نیز طی سخنانی ضمن تجلیل از نقش وی در ایجاد فرهنگ و مدنیت در سیام (تایلند سابق) وجود نوادگان مسلمان و بودایی وی در این مراسم را نشانگر همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در تایلند دانست .

وی با تاکید بر ضرورت تقویت مناسبات فرهنگی با ایران گفت : ایرانیها همواره دوست تایلند بوده و نقش ارزنده ای در تحکیم تفاهم و دوستی در این کشور داشته اند. در این مراسم همچنین نوادگان بودایی شیخ احمد نیز با برپایی آیین خاص بوداییان یاد وی را گرامی داشتند.

شیح احمد مسلمانی شیعه است که در سال 1543 میلادی در شهر قم، دیده به جهان گشود. وی در اولین سالهای قرن هفدهم (1605) به آیوتایا مهاجرت کرد و پس از مدتی توانست در سایه مدیریت و درایت خود به یکی از مقامات عالیرتبه سیام مبدل شود و با تاسیس نهاد شیخ الاسلامی به عنوان اولین شیخ الاسلام تایلند منصوب شود.

http://mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=492535

این دوخبر امروز بسیار جالب وآموزنده است، شیخ احمد قمی تاجری بود متدین که از قم به تایلند رفت، وچون درست بود عزیز شد، ونته تنها ذوب نشد، بلکه دیگران را نیز  هدایت کرد، امروز بیش از هشت صد هزار شیعه تایلندی از برکات شیخ احمد قمی است، راستی چرا او اینگونه موقعیت پیدا کرد که چندین قرن مورد توجه واحترام همگانی است؟ وآیا صدها هزار هموطنان عزیز خارج از کشور ما میتوانند مثل او تاثیرگذار  ونه تاثیر پذیر باشند، وهریک چون او باعث هدایت عده ای گردند ، ونورافکنی بر دلهای مردگان افکنند؟ اگر جواب منفی است علت کدام است؟


86/3/17
9:5 صبح

با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه

بدست دست نوشت در دسته

مجموعه «با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه» کامل شد


مجموعه کتاب های ( با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه ، به تاریخ دوران امامت امام حسین ( ع ) و پیشامد های مربوط به باقیمانده خاندان پیامبر ( ص ) پس از شهادت امام تا بازگشت مجدد کاروان حسینی به مدینه را که با قیام عاشورا ارتباطی تنگاتنگ دارد می پردازد.
در این پژوهش دوران پنجاه ساله پس از رحلت پیامبر ( ص ) تا سال شصت هجری در گفتاری با عنوان ( جریان نفاق ، مطالعه ای در ماهیت و آثار آن مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش « با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه » در 6 بخش تنظیم شده که هر کدام از این بخش ها توسط یکی از محققین گرد آمده است.
1- تاریخ وقایع حضور امام حسین ( ع ) در مدینه تا حرکت به مکه مکرمه .
2- تاریخ حضور امام حسین ( ع ) در مکه مکرمه.
3- تاریخ وقایع حرکت امام علی ( ع ) ار مکه تا کربلا.
4- تاریخ وقایع حضور امام ( ره ) در کربلا تا شهادت .
5- تاریخ وقایع کاروان حسینی پس از شهادت امام حسین ( ع ) تا رسیدن به شام .
6- تاریخ وقایع کاروان حسینی در شام و در فاصله شام تا ورود به مدینه.
این مجموعه در ? مجلد گرد آمده است.

جلد اول از این مجموعه با عنوان ( امام حسین ( ع ) در مدینه منوره به تاریخ دوران حضور امام حسین (ع ) پس از شهادت امام حسن ( ع ) در مدینه ، تاریخ سفر آن حضرت از مدینه به ممکه پس از مرگ معاویه و تسلط یزید می پردازد.
جلد دوم این مجموعه با عنوان ( امام حسین (ع) در مکه مکرمه ) به دوران مکی نهضت حسینی می پردازد یعنی دورانی که امام حسین (ع) پس از اعلام خودداری از بیعت با یزید پس از مرگ معاویه در مکه اقامت گزید.
جلد سوم این مجموعه ( امام حسین ( ع ) و رویدادهای راه مکه تا کربلا ) نام دارد که به وقایع راه کاروان حسینی از مکه مکرمه تا کربلای معلا می پردازد.
چهارمین مجلد از مجموعه شش جلدی ( با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه ) با عنوان (امام حسین (ع) رویدادهای کربلا) به شرح حوادث دوره حضور امام ( ع ) در کربلا تا شهادت آن حضرت اختصاص دارد.
پنجمین  مجلد از این مجموعه با عنوان ( وقایع راه کربلا تا شام ) به وقایع نهضت حسینی پس از شهادت امام حسین ( ع ) می پردازد و ماجراهای مربوط به باقیمانده کاروان اهل بیت ( ع ) را در حرکت کاروان حسینی از کربلا به کوفه و شام را مورد مطالعه تحلیلی قرار می دهد.

ششمین وآخرین جلد این مجموعه به بررسی دوره حضور  کاروان حسینی در شام، ونقش آنان در برگرداندن معادله ورسوا ساختن دستگاه مغرور وستمکار بنی امیه در قلب پایتخب پرداخته، آنگاه ماجرای پس از آن تا زمان بازگشت به کربلا ومدینه را مورد بررسی وکنکاش قرار داده است، ودر رابطه با اربعین حسینی نویسنده به نتیجه جدیدی رسیده است.
این مجموعه توسط آقایان:

?. علی الشاوی

?. نجم الدین طبسی

?. محمد جواد طبسی 

?. محمد جعفر طبسی

?. عزت الله مولایی

?.  محمد امین پور امینی

نگاشته شده و توسط آقای عبدالحسین بینش به فارسی ترجمه شده است.
مجموعه شش جلدی ( با کاروان حسینی ازمدینه تا مدینه ) توسط پژوهشگده تحقیقات اسلامی تهیه شده و علاقه مندان جهت تهیه آن می توانند با شماره تلفن 7730735-0251 تماس حاصل نمایند.

منبع ( البته با اصلاحات):  http://www.jame-jam.ir/display_full.aspx?data_id=14356


<      1   2   3   4   5   >>   >