سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/6/16
1:42 عصر

عبادت، نه ورزش

بدست دست نوشت در دسته

عبادت، نه ورزش

این مطلب را بخوانید :

فواید طبى حرکات نمازگزاران در وبلاگ علم و عرفان

 
 

   
.

وبلاگ های دینی: وبلاگ "علم و عرفان" با اشاره به تحقیقات دانشمندان غربی حرکات فیزیکی نماز را برای بهبود بیماری ها مفید می داند.

خبرگزاری شبستان: بر اساس تحقیقات دانشمندان نماز و نیایش علاوه بر حالات عاطفى روى کیفیات بدنى نیز اثر مى کند و گاهى در چند لحظه یا چند روز بیمارى جسمى را بهبود مى بخشد.

وبلاگ "علم و عرفان" به نشانی http://elmoerfan.parsiblog.com با استناد به نتایج تحقیقات دانشمندان غربی حرکات فیزیکی نماز را بهترین وسیله برای افزایش سرعت گردش خون و تناسب در دستگاه گوارش می داند.

مجله ریدرز دایچست مى نویسد: بر اساس تحقیقات معلوم شده است افرادى که بطور مرتب به عبادتگاه مى روند، در برابر بسیارى از بیماریها نظیر فشار خون، بیماریهایى قلبى، سل و سرطان هاى ناحیه گردن مصونیت دارند.

همچنین یک دانشمند آمریکایى در کتابى که به تازگى بنام بیماریهاى فقرات منتشر ساخته به بیماران خود نیز سفارش کرده است که روزانه پنج نوبت حرکاتى شبیه نماز مسلمانان انجام دهند.

منبع: http://www.shabestan.ir/newsdetail.asp?newsid=86061312193483&code=

تذکر ضروی:

بدون شک تمامی دستورات دینی بر اساس مصالح الاهی جعل شده اند، وخداوند حکیم دستوری را بدون حکمت نمی فرماید، چه حکمت آن را بدانیم ویا ندانیم، وچه به علت آن پی ببریم ویا نبریم، ولی آنچه مقتضای بندگی است فرمانبری است، وآنچه که به حرکات وسکنات ما ارزش می دهد انجام کار به فرمان خدا وبه منظور اطاعت وی وبه قصد نزدیک شدن به ذات باری تعالی است که از آن «قصد قربت» یاد میکنند، وعبادت بدون قصد قربت ارزشی ندارد. وصد البته هنگامی که عبادت اینگونه صورت پذیرد آثار عارضی آن هم به همراه خود دارد، در مثل داریم: چونکه صد آمد نود هم پیش ماست.

جناب حجت الاسلام والمسلمین فاضل فردوسی این مطلب را از زبان استادش مرحوم آیت الله حاج شیخ هاشم قزوینی نقل میکرد که فرمود: به سمت خورشید برای گرمایش حرکت نکنید، به قصد او بروید گرما خود بخود حاصل می شود!

بنابر این نماز را باید بخاطر خدا وبا قصد قربت انجان داد، نه برای آثار طبی وفیزیکی آن، گرچه خود بخود آن آثار بر نماز مترتب است.