سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/3/25
11:3 عصر

حمایت از ولایت جلوه خاص حضرت زهرا

بدست دست نوشت در دسته

 
  کد خبر : 86032215362279     سرویس : اجتماعی     زمان : 17:08   چهارشنبه 23 خرداد  1386        
 
حمایت از ولایت جلوه خاص حضرت زهرا (س) است
 
 

   
.

اجتماعی: یک محقق گفت: جلوه خاصی که ما برای حضرت زهرا (س) می شناسیم، حمایت از نبوت و ولایت بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد امین پورامینی، محقق و پژوهشگر با بیان مطلب فوق به خبرنگار اجتماعی گفت: فاطمه زهرا (س) بانویی است که نمونه و الگو برای همه زمان ها است و اختصاص به یک دوره خاص ندارد بلکه ایشان مربوط به تمام دوره ها و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان شخصیت جامع و چندبعدی یک بانوی مسلمان را ترسیم می کند.

وی با بیان این مطلب که فعالیت های حضرت فاطمه (س) تنها محدود به محیط خانه و تربیت فرزندان نبوده است، افزود: ایشان با حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی و با موضع گیری سیاسی خاص خود در دوره کوتاه زندگی شان و وصیت ماندگار ایشان یک صفحه جاوید را از این شخصیت بزرگ ترسیم کرده است.

پورامینی بیان داشت: ما باید ترسیم خوبی از شخصیت و ابعاد رفتاری حضرت فاطمه (س) برای همه جهانیان داشته باشیم زیرا ایشان به عنوان یک انسان برتر الگویی برای تمام زنان و مردان عالم هستند.

وی با بیان این مطلب که حضرت فاطمه (س) در دوران کوتاه زندگی شان حمایت از نبوت و ولایت را سرلوحه فعالیت های اجتماعی و سیاسی شان قرار دادند، گفت: در هر دو بعد حضور ایشان پررنگ است و دو دوره ای که رسول اکرم بی کس و تنها بودند ایشان یار و یاور پیامبر بودند.

این پژوهشگر اضافه کرد: حضور ایشان در جنگ احد و خندق و پرستاری که از پیامبر انجام داده اند، نشان از حمایت فعالانه ایشان از نبوت دارد و در مسئله ولایت که صفحه دیگری از زندگانی ایشان است و درست است که فاصله کوتاهی از زندگی حضرت یعنی یا 75 روز یا 95 روز شامل می شود، نقش پررنگ ایشان در حمایت از ولایت را به خوبی می توان مشاهده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) کافی است ابعاد مختلف زندگانی این حضرت را بشناسیم زیرا این خطبه همه مسایل را می شکافد و نشان می دهد و حضرت در این خطبه در حضور مهاجرین و انصار در مدینه در مسجد پیغمبر خطبه خود را بیان و القا کردند.

پایان پیام/

منبع:
http://www.shabestan.ir/newsdetail.asp?newsid=86032215362279