سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/11/25
7:1 عصر

بررسی مسائل اختلافی

بدست دست نوشت در دسته گفتگو

 

بررسی مسائل اختلافی فقه شیعه و سنی در "فقه مقارن"

ایبنا , 24 بهمن 1391 ساعت 9:42

حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدامین پورامینی" مباحث مربوط به مسایل اختلافی فقه شیعی و سنی را در کتاب "فقه مقارن" به زبان عربی گرد آوری کرد.


این نویسنده و پژوهشگر در رابطه با "فقه مقارن" عنوان کرد: این اثر به زبان عربی است و مباحث علمی را درباره مسائل اختلافی که در حوزه فقهی تاریخی و برخی مسائل کلامی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد طرح می‌کند.

وی افزود: در واقع این اثر به مسائل فقه خلافیه می‌پردازد. درباره فقه خلافیه کتاب‌های زیادی نوشته شده است و شیخ طوسی که هزار سال پیش کتاب "الخلاف" را نوشت در این زمینه پیش‌گام محسوب می‌شود. علامه حلی نیز در این باره صاحب کتاب است.

مدرس مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی ادامه داد: در این کتاب با توجه به شبهاتی که اخیراً در حوزه فقه شیعی و سنی مطرح شده است، با استفاده از منابع این دو مذهب موضوع فقه مقارن را بررسی کرده ام.

پورامینی بخشی از اختلافات فقه شیعه و سنی را قدیمی دانست و گفت: برخی از این اختلافات از سده‌های پیشین وجود داشته‌اند اما اکنون شیوه طرح آن‌ها فرق کرده است. بخشی از اختلافات نیز جدید هستند که برخی از آن‌ها بیشتر در فضای مجازی منتشر شده‌اند و کوشیده‌ام در این کتاب به عنوان مسایل جدید به آن‌ها پاسخ دهم.


کد مطلب: 123228

آدرس مطلب: http://taghribnews.com/vdcf0mdycw6d00a.igiw.html

خبرگزاری تقریب (TNA)

  http://taghribnews.com