سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/11/18
2:53 عصر

اعتراف مفتی مصر

بدست دست نوشت در دسته شیعه، سنی، علی جمعه، شلتوت، بروجردی، الازهر

جدیدترین فتوای مفتی اعظم مصر:
عبادت بر اساس فقه شیعی جایز است

"شیخ علی جمعه" مفتی اعظم مصر طی اظهاراتی عبادت بر اساس فقه امام جعفر صادق(ع) را جایز دانسته و گفت: باید اعتراف کنیم که شیعیان از ما پیشی گرفتند.

"شیخ علی جمعه" مفتی اعظم مصر گفت: برخی اطراف تلاش می‌کنند که روابط میان شیعه و سنی را تیره کنند و به وحدت میان مسلمانان ضربه بزنند تا از این طریق به اهداف خود دست یابند از همین رو بنده با صدور فتوایی عبادت بر اساس فقه شیعی را جایز اعلام می‌کنم. باید اعتراف کنیم که شیعیان در حال حاضر از ما پیشی گرفته‌اند از همین رو ما می‌توانیم با آنان همکاری کنیم زیرا تا وقتی شیعه و سنی یک قبله دارند، تفاوتی میان آنان نیست. شیعیان همواره در طول تاریخ بخشی جدایی ناپذیر از امت اسلامی بوده‌ند..پیروان مذهب تشیع در اصل طایفه‌ای پیشرفته هستند اما برخی افراد وجود دارند که برای ایجاد اختلاف، کتب شیعی بسیار قدیمی را می‌گردند تا برخی مطالب اختلاف برانگیز را استخراج کنند.

این اقدام بجا وحکیمانه ودلاورانه مفتی اعظم مصر ما را به یاد فتوایی مشابه از  "شیخ محمود شلتوت" شیخ الأزهر (در دوره مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی ) می اندازد که رسما طی بیانیه ای اعلام کرد که مذهب شیعه اثنی عشری به عنوان یکی از مذاهب اسلامی قابل پیروی است.