سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/6
2:7 صبح

دعوت به مناظره

بدست دست نوشت در دسته

آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی علمای اهل سنت را به مناظره فراخواند
آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی علمای اهل سنت را به مناظره علمی، فقهی و اصولی فراخواند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی روز دوشنبه در درس خارج اصول فقه در مسجداعظم قم، علمای اهل سنت را جهت مناظره علمی فقهی و اصولی و اثبات جامعیت فقهی و اصولی شیعه فراخواند.

معظم‌له افزودند: آماده‌ایم اعلم علمای آنها در این مسجد بیایند تا این مدعا را در فقه و اصول به آنها ثابت کنیم.

ایشان در مقایسه کتب فقه و اصول شیعه با کتب اهل سنت بیان کردند: وقتی نسبت کتابی مثل کتاب شیخ انصاری(ره) با بالاترین کتابی که در آن فرقه نوشته شده را می‌سنجیم، متوجه می‌شویم که تفاوتشان از کف این مسجد تا سقف آن است.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه تصریح کردند: همه عامه، در فقه و اصولشان در کلاس ابتدایی فقه و اصول مذهب شیعه هستند.

این مرجع تقلید به مظلومیت مذهب شیعه در طول تاریخ اشاره کرده و گفتند: مذهب شیعه در اثر جهل ما مظلوم است و وقتی کسی به کنه فقه و اصول برسد این مطلب را به دست خواهد آورد.

آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی با استناد به فرمایش امیرالمومنین(ع) تصریح کردند: شخصی به امیرالمومنین(ع) گفت: وامظلمتا و حضرت در پاسخ فرمودند، اگر به تو یک ظلم شده، اما به من به اندازه سنگ و کلوخ روی کره زمین ظلم و تعدی شده است.

این مرجع تقلید ضمن در خواست از طلاب برای رفع مظلومیت از چهره ائمه اطهار(ع) بیان داشتند: هم شهادت ائمه اطهار(ع) و هم فقه‌شان و هم معارفشان و هم روایاتشان مظلوم است.

ایشان افزودند: وظیفه شما در این زمان این است که در این مذهب و اصول و فروع آن قوی شوید تا بتوانید با قدرت علمی این مظلومیت را رفع کنید.

http://www.hawzahnews.com/showdata.aspx?dataid=4906